امام جمعه سمنان:

پاسخگویی موثر به شبهات نیازمند مهارت و دانش است

نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات قشر جوان و بخصوص دانش‌آموزان گفت: پاسخگویی موثر به شبهات نیازمند مهارت و دانش است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی ۱۶ مهر ماه در نشستی با ائمه جماعت مدارس استان سمنان با بیان اینکه اقامه نماز، نماد تعبد پروردگار است، اظهار کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، تبعیت از تمایلات بی‌حد و مرز غیرخدایی و کوچک‌ شمردن نماز دو عامل اصلی انحراف جامعه است.

امام جمعه سمنان با اشاره به دامنه اثرگذاری ائمه جماعات افزود: این دامنه اثرگذاری، نتایج خوب و بد را شامل می‌شود لذا اگر مربیان مراقب فکر، قلم و کلام خود نباشند زمینه‌ساز تغییر نگرش‌ و رفتار افراد در بلندمدت خواهند شد و البته این امر، پیامدهای اخروی نیز به همراه خواهد داشت. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان با بیان اینکه افراد خوب از صداقت در گفتار و نیز امانت‌داری شناخته می‌شوند، به مشی و سیره عملی بزرگان دین اشاره کرد و گفت: مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت (ره) در عمل و رفتار خود به شاگردان و سایر افراد درس اخلاق می‌دادند و هیچ‌گونه وابستگی به امور دنیوی نداشتند. 

وی هم‌نشینی با دانش‌آموزان را عاملی موثر در موفقیت برنامه‌های تربیتی ارزیابی و اظهار کرد: مربیان و ائمه جماعات مدارس بدانند عمل آنها بیش از هر امر دیگری بر رفتار و اندیشه دانش‌آموزان تاثیر می‌گذارد. 

مطیعی پاسخگویی به شبهات و سوالات را یکی از وظایف ائمه جماعات مدارس دانست و گفت: مربیانی که نسبت به پاسخگویی به شبهات جوانان و نوجوانان اقدام می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند که اگر پاسخ شبهات، نافذ و موثر نباشد، موضوع موردِ شبهه بیش از گذشته در اذهان باقی خواهد ماند. 

امام جمعه سمنان با تاکید بر اهمیت «جهاد تبیین» در رفع شبهات و سوالات بویژه مسائل جبهه‌ مقاومت، آگاهی طلاب و مربیان علوم دینی از اطلاعات عمومی را امری لازم و ضروری دانست و افزود: اشراف داشتن بر احکام، مبانی عقیدتی و اخلاقیات می‌تواند به اثرگذاری کار تربیتی کمک کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انجام برنامه‌های دینی و تربیتی در مدارس از آنجا که آینده کشور در دست دانش‌آموزان است، اهمیت ویژه‌ای دارد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071612804
  • خبرنگار :