در دانشگاه تربیت مدرس؛

راه‌اندازی دوره ارشد «کار آفرینی» در دو گرایش تصویب شد

راه‌اندازی دوره کارشناسی ارشد «کار آفرینی» در گرایش‌های «کسب و کار جدید» و «سازمانی» به تصویب شورای دانشگاه تربیت مدرس رسید.

به گزارش ایسنا، در این نشست کردنائیج معاون آموزشی با بیان مقدمه‌ای درخصوص اهمیت کارآفرینی گفت: از کارآفرینی به عنوان موتور توسعه اقتصادی کشورها نام برده می‌شود و در تمامی رشته‌ها کاربرد دارد و با توجه به توانمندی و پتانسیل موجود در دانشگاه، راه‌اندازی دوره کارآفرینی حائز اهمیت است.

سپس تاجبخش مدیر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری به سابقه ایجاد رشته در سایر دانشگاه ها و اهمیت ایجاد آن در دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد.

کلابی عضو هیات علمی گروه مدیریت بازرگانی نیز در ادامه،  ضرورت و اهمیت کارآفرینی در آموزش عالی را تشریح کرد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت کارآفرینی در دانشگاه‌ها به وضوح در نیاز به نوآوری و پاسخگویی به چالش‌های محیطی نمایان است. دانشگاه‌ها باید به طور فعال به ایجاد محیط‌های کارآفرینانه بپردازند و استراتژی‌های موثری برای توسعه ظرفیت‌های کارآفرینی در دانشجویان و کارکنان خود اتخاذ کنند. این مسیر نه تنها به نفع خود دانشگاه‌ها، بلکه به نفع جامعه و اقتصاد کلان خواهد بود.

وی در ادامه درخصوص برنامه درسی رشته، اعضای هیات علمی، عناوین مصوب دروس و... مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه نشست، اعضای شورا به بیان نظرات و دیدگاه های خود در این خصوص پرداختند و در نهایت موضوع راه اندازی دوره کارشناسی ارشد «کار آفرینی» در گرایش‌های «کسب و کار جدید» و «سازمانی» با در نظر گرفتن ملاحظات مطرح شده، به اتفاق آرا به تصویب رسید.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403071612795
  • خبرنگار : 71567