رئیس کل دادگستری یزد:

ایجاد بلوار ایرج افشار قربانی اختلاف دانشگاه و شهرداری نشود

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: نباید روند احداث بلوار ایرج افشار قربانی اختلاف نظرها و تفاوت سلایق متولیان امر شود.

حجت الاسلام «حسین طهماسبی» در حاشیه بازدید از روند احداث و عملیات عمرانی بلوار ایرج افشار که با حضور جمعی از مقام‌های قضایی، شهردار یزد و مسئولان دانشگاه یزد انجام شد، گفت: نباید روند احداث بلوار ایرج افشار که نقش مهمی در باز کردن گره‌های ترافیکی غرب شهر یزد و تسهیل دسترسی شهروندان در تردد های درون شهری دارد قربانی اختلاف نظرها و تفاوت سلایق متولیان امر شود.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به خطرات ناشی از تردد شهروندان از طریق جاده کمربندی برای دور زدن مسیر دانشگاه افزود: راه اندازی این مسیر با همه متعلقات از جمله پل هم‌ سطح ارتباطی دو طرف بلوار، باید با همت و تلاش مضاعف عوامل شهرداری و همکاری و همفکری مسئولان دانشگاه تسریع شود.

وی رعایت حریم بلوار و پیاده راه‌ های هم عرض بلوار را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: سواره و پیاده راه‌ ها باید با رعایت اصول استاندارد و رعایت اصولی عرض معبر دیده شده و تأمین شود، چرا که این سوارع باید نیازهای شهری را برای سال‌های آتی با توجه به رشد جمعیت و افزایش ترددها تأمین نمایند.

رئیس کل دادگستری استان استفاده از دانش دانشگاهیان، لحاظ جنبه‌های علمی و مهندسی عملیات عمرانی بلوار ایرج افشار و مد نظر قرار دادن طرح های پیشنهادی دانشگاه در اجرای این طرح و تعامل دانشگاه و شهرداری برای ارتقا طرح را مفید دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان،  حجت الاسلام طهماسبی گفت: با توجه به اینکه این بلوار از اراضی متصرفی دانشگاه یزد عبور می‌کند و بخشی از استفاده و انتفاع این جاده متوجه دانشگاه است، همکاری دانشگاه و شهرداری می‌تواند عامل بهبود و تسریع در اجرای این پروژه شود به شرط آن که اساس امر، اجرای مُرِّ قانون و تبعیت از طرح‌های جامع شهری باشد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403071612735
  • خبرنگار : 50463