ضرورت تصویب تعرفه‌های جدید بخش دولتی دامپزشکی در کمیسیون برنامه و بودجه

نماینده مردم شهرستان کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: تعرفه‌های جدید بخش دولتی دامپزشکی را برای تصویب تا حصول نتیجه در کمیسیون برنامه و بودجه پیگیری خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام نیک‌بین در حاشیه بازدید از شبکه دامپزشکی کاشمر در گفت و گو با ایسنا، گفت: کارکنان دامپزشکی جهادگران حوزه امنیت غذایی هستند ضروری است که به مشکلات و دغدغه‌هایشان توجه بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: مصوبه تعرفه‌های بخش دولتی دامپزشکی که از سال ۹۱ تغییری نکرده در کمیسیون برنامه و بودجه به‌ صورت جد پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: نیروهای دامپزشکی با موضوعی سرو کار دارند که قرار هست سفره مردم را تأمین کنند قطعاً با خطراتی مواجهند و احتمال درگیر شدن با بیماری‌های مشترک از جمله تب مالت برایشان بسیار زیاد است.

وی تأکید کرد: اگر از این نیروها به عنوان جهادگران حوزه امنیت غذایی نام ببریم گزافه نگفته‌ایم و قطعاً این عنوان در مورد کارکنان دامپزشکی صدق می‌کند.

نیک‌بین با تأکید بر اینکه کشور باید در دو عرصه استراتژیک از جمله امنیت غذایی و حوزه امنیت دفاعی کاملاً خودکفا باشد، تصریح کرد: باید هم در حوزه امنیت غذا و دارو و هم حوزه امنیت دفاعی و ساخت تجهیزات نظامی برای دفاع از این مرز و بوم مستقل باشیم.

وی دامپزشکی را متولی حوزه امنیت غذایی دانست و افزود: گرچه در این مسیر تلاش‌های شما مثمرثمر بوده اما از طرفی ضروری است که همه مسئولین کمک کنند و اعتبارت حقوق و مزایای کارکنان این حوزه را تأمین و بهبود بخشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متأسفانه طرح تسری که کمکی است به معیشت پرسنل دامپزشکی هنوز تبدیل به حکم نشده و این نگرانی برای عزیزان وجود دارد که روزی قطع نشود. این‌ها نکته‌هایی هستند که به امنیت روانی این عزیزان برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید در قبال تأمین امنیت غذایی، امنیت روانی این عزیزان را تأمین کنیم، افزود: با توجه به اینکه بخشی از مزایای پرسنل دامپزشکی از محل تعرفه‌های بخش دولتی سازمان دامپزشکی تأمین می‌شود قطعاً پیگیر تصویب تعرفه‌های جدید خواهیم بود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071612723
  • خبرنگار : 30147