اجرای کامل جی‌نف در ساوه نیازمند نقشه‌های به روز روستایی و شهری

رئیس اداره پست شهرستان ساوه، پروژه جی‌نف( GNAF) را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کردو با بیان اینکه تکمیل بانک اطلاعاتی این پروژه نیازمند نقشه‌های به روز روستاها و شهرهاست افزود: در حال حاضر این نقشه‌ها در دسترس نیست و این پروژه تنها در سطح شهر ساوه توسط شهرداری در دست اقدام است.

رضا شمس به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مهر روز جهانی پست در گفت‌وگو با ایسنا به بیان مشکلات و چالش‌های پیش روی اداره پست ساوه اشاره کرد و افزود: قدمت ساختمان اداره پست این شهرستان بیش از ۴۷ سال است که فرسوده شده و نیازمند بازسازی و مرمت است. مکاتبات لازم با ادارات ذیربط جهت دریافت سند مالکیت آن و درخواست پروانه ساخت از شهرداری انجام شده اما این مهم همچنان مغفول مانده و متاسفانه هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به تخصیص اعتباری جهت ساخت سوله از طرف شرکت ملی پست در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: همکاری دستگاه های اجرایی و حمایت مسئولان شهرستان در این زمینه می تواند موجب تسریع در بازسازی و مرمت ساختمان و نیز افزایش فضای اداری موجود شود.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در اداره پست ساوه گفت: در قسمت توزیع با توجه به وسعت شهر، تراکم ساختمان‌ها و افزایش جمعیت، کمبود نیروی انسانی کاملا مشهود است که منجر به نارضایتی مشتری و افت کیفیت خدمات دهی به شهروندان شده است. دریافت مجوز جذب نیرو از سازمان با پیگیری نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس موجب برون رفت از این مشکل و برطرف شدن کمبود نیروی انسانی خواهد شد.

شمس در ادامه با بیان اینکه اداره پست شهرستان ساوه با داشتن واحدها و نمایندگی‌های پستی، سهم قابل توجهی از ارتباطات شهرستان را به عهده دارد، گفت: در حوزه ترافیک مرسولات وارده و صادره در ۶ ماهه اول سال جاری، ۶۷۵ هزار و ۷۰۱ فقره مرسولات وارده و صادره داشتیم که از این تعداد ۵۴۰ هزار و ۳۵۴ فقره مرسولات وارده و ۱۳۵ هزار و ۳۴۷ فقره مرسولات صادره بوده است.

وی گفت: پیش بینی مرسولات وارده به این شهرستان در سال، ۵۵ هزار مرسوله بوده که با ۱۰۰ درصد تحقق در ۶ ماهه اول سال رشد چشمگیری حاصل شده و نسبت به مشابه سال قبل ۱۷.۵ درصد رشد رقم خورده است. تمام نقاط روستایی این شهرستان از خدمات پستی برخوردار هستند و هیچ نقطه کوری در حوزه اقدامات پستی در سطح این شهرستان وجود ندارد.

رئیس اداره پست ساوه در ادامه به کیفیت خدمات اشاره کرد و گفت: در بحث کیفیت و ارائه خدمات با توجه به ترافیک بالا و شلوغی کار، خوشبختانه شهرستان ساوه توانسته رتبه‌های دوم تا چهارم را در بین شهرستان‌های استان در ماه‌های گذشته کسب کند. همچنین این شهرستان در بحث ایجاد ترافیک مرسولات، رتبه دوم استان را به خود اختصاص داده است.

شمس در ادامه، پروژه جی‌نف( GNAF) را  یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد که تکمیل بانک اطلاعاتی آن نیازمند نقشه‌های به روز روستاها و شهرهاست افزود: در حال حاضر این نقشه‌ها در دسترس نیست. این پروژه تنها در سطح شهر ساوه توسط شهرداری در دست اقدام است.

وی گفت: در ارتباط با کد پستی ۱۰ رقمی تمام نقاط شهری و روستایی شهرستان فهرست برداری شده و در سطح شهرستان هیچ مکانی که فاقد کدپستی باشد وجود ندارد. ضمن اینکه جهت ارائه کدپستی برای روستاهای دارای بافت جدید در قالب همکاری با بخشداری و دهیاری روستاها و ارائه نقشه طرح هادی روستا به اداره پست، اقدام لازم انجام می‌شود. تاکنون جهت ۹۵ درصد اماکن تجاری، مسکونی، کارگاهی و ... شهرها و روستاهای شهرستان بهنگام سازی کدپستی صورت گرفته و پنج درصد اماکنی که بلاتکلیف مانده به لحاظ عدم همکاری برخی دهیاران است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071612719
  • خبرنگار : 50212