مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور خبر داد:

اهدای ۱۶۳ برگ سند تاریخی به مرکز اسناد و کتابخانه ملی جنوب کشور

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور، از اهدای ۱۶۳ برگ سند تاریخی از سوی مدیر انتشارات بین‌المللی نوید شیراز به این مرکز خبر داد.

روح‌الله منوچهری امروز، ۱۶ مهرماه با اشاره به اهمیت نگهداری اسناد تاریخی در مراکز تخصصی با شرایط استاندارد و حفظ آنان برای آیندگان اظهار کرد: ۱۶۳ برگ سند تاریخی از سوی داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات بین‌المللی نوید شیراز مدیریت اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور اهدا شد.

وی افزود: موضوع این اسناد تاریخی عقدنامه، مبایعه‌نامه، مصالحه‌نامه، ذمه‌نامه، استشهادنامه و ... است که مربوط به بازه زمانی ۱۲۵۶ هجری قمری تا ۱۳۱۰ هجری شمسی است.

مدیر اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور گفت: همچنین تعداد ۸ فقره پاکت و ۳۰ روگرفت همراه با این اسناد از سوی داریوش نویدگویی به این مدیریت اهدا شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی مرکز اسناد و کتابخانه ملی منطقه جنوب کشور، منوچهری با اشاره به وجود اسناد فراوان و با ارزش در منازل شهروندان فارس به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی این استان بیان کرد: وجود اسناد تاریخی در این مدیریت کمک شایانی به پژوهشگران و محققان برای انجام پژوهش در زمینه‌های مختلف می‌کند، از این‌رو از تمام خاندان‌ها و شهروندان درخواست می‌کنیم اسناد خود را برای نگه‌داری به این مرکز واگذار کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071612656
  • خبرنگار : 50649