۵ مدال رنگارنگ سهم دانش‌آموزان سمنانی از جشنواره خوارزمی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان سهم دانش‌آموزان این استان از آوردگاه جشنواره ملی خوارزمی را پنج مدال رنگارنگ اعلام کرد.

محسن فراتی امروز ۱۶ مهر ماه اظهار کرد: دانش‌آموزان استان سمنان، پنج مدال جشنواره ملی خوارزمی را از آنِ خود کردند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان از درخشش دانش‌آموزان این استان در مرحله کشوری دهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی با کسب یک مدال طلا، دو مدال نقره و دو مدال برنز خبر داد و گفت: این‌ مرحله از جشنواره به‌صورت غیرحضوری برگزار شد.

 وی اضافه کرد: محمدرضا معلم از دامغان در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور نرم‌افزار کاربردی، مدال طلا کسب کرد و در رشته پژوهش، دو مدال نقره سهم آیدیس محمدصالحی و یسنا رستمیان شد.  

 فراتی افزود: در رشته برنامه‌نویسی زیرمحور وب، زینب عجم از شاهرود موفق به کسب مدال برنز شد و سارا اصغریان نیز در رشته ریاضی زیرمحور تولیدات ریاضی مدال برنز گرفت.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان هدف از برگزاری جشنواره را تقویت توانایی‌های علمی و پژوهشی دانش‌آموزان، تشویق به نوآوری و خلاقیت، ارتقای فرهنگ پژوهش و فناوری، شناسایی و حمایت از استعدادهای برتر برشمرد و خاطرنشان کرد: جشنواره خوارزمی یکی از معتبرترین جشنواره های کشور است.

وی گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی هر سال در ۱۳ محور با رویکرد تمام‌ساحتی شامل سلامت و تربیت‌ بدنی، زبان و ادبیات فارسی، قرآن و معارف اسلامی، فرهنگ و هنر، ریاضی، پژوهش، زبان انگلیسی و ... به‌عنوان یک فوق برنامه آموزشی با رویکرد دست‌ورزی، پرورش خلاقیت، تقویت روحیه کارآفرینی و مشارکت‌پذیری به‌منظور شناخت علائق و استعدادهای دانش‌آموزان برای تنوع‌بخشی به محیط‌های یادگیری و موقعیت‌محور براساس اهداف برنامه درسی ملی و نیز توجه ویژه به دستاوردهای علمی و عملی دانش‌آموزان برای ورود به میدان رقابت‌های ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071612623
  • خبرنگار :