دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان:

بهره‌برداری غیرمجاز از تصفیه‌خانه فاضلاب اصفهان تهدیدی علیه بهداشت است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان سوءاستفاده از تصفیه‌خانه فاضلاب شمال شهر اصفهان را در مصارف غیرمجاز و کارشناسی‌نشده تهدیدی علیه بهداشت و سلامت عمومی دانست.

سیدمحمد موسویان در بازدید از تصفیه‌خانه شمال شهر اصفهان، گفت: استفاده از محصول نهایی این تصفیه‌خانه در اراضی کشاورزی منطقه نیازمند بررسی است. باید میزان آلایندگی آن کارشناسی شود تا سلامت مردم به خطر نیفتد.

وی ادامه داد: اگر دستگاه‌های متولی تشخیص بدهند که این پساب قابلیت استفاده در امور کشاورزی را ندارد، نباید اجازه استفاده از تصفیه‌خانه مذکور برای کشاورزی صادر شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان با نظر به دستگاه‌های متولی و اجرایی مختلف در استان تأکید کرد: این دستگاه‌ها ازجمله سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌‎ای، دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌زیست باید در اسرع وقت موضوعات و مشکلات مربوط به میزان آلوده‌بودن و استفاده غیرمجاز از این پساب‌ها را واکاوی و نتیجه را به دبیرخانه معاونت حقوق عامه ارسال کنند.

موسویان یادآور شد: اگر از این موضوع سوءاستفاده شود، مصداق عینی تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی است و دستگاه قضایی استان نیز باید این موضوع را با جدیت و خارج از نوبت رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط  عمومی دادگستری استان اصفهان، در این بازدید مسائل و مشکلات این تصفیه‌خانه ازجمله علت انتشار بوی نامطبوع و برداشت غیرقانونی و غیرمجاز تعدادی از کشاورزان منطقه از آب‌های تصفیه به‌طور میدانی بررسی و دستورات لازم صادر شد. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071612566
  • خبرنگار : 50666