الحاق نخستین بالابرآتش‌نشانی به ناوگان عملیاتی بندربوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از الحاق نخستین دستگاه خودرو بالابرآتش‌نشانی (نردبان تلسکوپی) به ناوگان عملیاتی بندربوشهر خبرداد.

به گزارش ایسنا، محمد شکیبی‌نسب روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران در توضیح این خبر اظهارکرد: توان پمپ این خودرو یک هزار و 500 لیتر بر دقیقه است که با نردبان 32 متری، قابلیت مهمی برای اطفای حریق در ارتفاع محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این خودرو در شرایط اضطرار، قابلیت عملیات اطفای حریق برای شناورهای پهلو گرفته در اسکله و ساختمان‌های مرتفع را داراست.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: خودرو آتش‌نشانی نردبان تلسکوپی یک باکس با ظرفیت گنجایش چهار نفر آتش‌نشان دارد که این مهم می‌تواند سرعت مهار آتش را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد.

شکیبی‌نسب ادامه داد: این خودرو برای بندر بوشهر پیش‌بینی شده، ولی با این حال در صورت نیاز در سایر بنادر استان نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: فعالیت ایمن بنادر در گرو تجهیزات و امکانات کامل است که در این راستا به تجهیز بنادر استان در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای معطوف شده است.

شکیبی‌نسب اظهار کرد: ظرف سه سال اخیر در مجموع پنج خودرو آتش‌نشانی پیشرفته و برخوردار از استانداردهای روز دنیا به ناوگان عملیاتی بنادر استان بوشهر اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به مطالعات و بررسی‌های انجام‌شده در بنادر استان بوشهر، نیاز ناوگان آتش‌نشانی بنادر استان در بخش دریا و خشکی به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403071612523
  • خبرنگار : 50963