وعده خدا در سوره نساء: از دشمن نترسید

خداوند در آیه ۱۰۴ سوره نسا می‌فرماید«و [ای مؤمنان،] در تعقیب آن گروه [دشمن] سستی نکنید. اگر شما [از خستگی و جراحت] رنج می‌برید، آنان نیز چنان که شما رنج می‌برید رنج برده‌اند؛ ولی شما از خداوند چیزی را امید دارید که آنان ندارند؛ و خداوند دانای حکیم است.

به گزارش ایسنا، شهید دادن و آسیب‌های سخت افزاری، اگرچه بسیار ناراحت کننده است اما قابل جبران است. ما همانطور که آسیب دیده‌ایم دشمنان ما هم آسیب دیده‌اند.

خداوند در آیه ۱۰۴ سوره نساء می‌فرماید «وَلَا تَهِنُوا۟ فِی ٱبۡتِغَاۤءِ ٱلۡقَوۡمِۖ إِن تَکُونُوا۟ تَأۡلَمُونَ فَإِنَّهُمۡ یَأۡلَمُونَ کَمَا تَأۡلَمُونَۖ وَتَرۡجُونَ مِنَ ٱللَّهِ مَا لَا یَرۡجُونَۗ وَکَانَ ٱللَّهُ عَلِیمًا حَکِیمًا»

و [ای مؤمنان،] در تعقیب آن گروه [دشمن] سستی نکنید. اگر شما [از خستگی و جراحت] رنج می‌برید، آنان نیز چنان که شما رنج می‌برید رنج برده‌اند؛ ولی شما از خداوند چیزی را امید دارید که آنان ندارند؛ و خداوند دانای حکیم است.

از رنج‌ها و تألمات نباید غمگین و ناامید شویم. اگر ما سختی کشیدیم دشمنان ما هم دچار سختی و رنج شده‌اند؛ اما آن چیزی که نگران کننده است، سستی و ترس و فرار از آمادگی است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071612444
  • خبرنگار : 30189