دورخیز رزن برای تبدیل شدن به یکی از قطب‌های ورزشی همدان

شهرستان رزن یکی از جمله شهرستان‌هایی است که ظرفیت‌ها و استعدادهای بالایی بین جوانان این منطقه در حوزه ورزش دارد که این سرمایه‌های اجتماعی پر استعداد، ارتقای سرانه فضای ورزشی شهرستان را ضرورت دو چندان می‌بخشد.

به گفته فرماندار شهرستان رزن راهکار مقابله با آسیب‌های اجتماعی و حفظ سلامت جامعه، توسعه زیر ساخت‌های ورزشی است.

وی معتقد است: این شهرستان ظرفیت و استعداد بالایی در توسعه رشته‌های مختلف ورزشی دارد که باید با برنامه‌ریزی صحیح از این ظرفیت به درستی استفاده شود تا علاوه بر پرورش قهرمانان و ورزشکاران حرفه‌ای، شاهد جامعه‌ای پویا و با نشاط بود.

در سه سال گذشته، با پیگیری‌های مستمر و عزم جدی مسئولان محلی شهرستان و استان تحولات چشمگیری در حوزه ورزش این شهرستان اتفاق افتاده است، در این مدت ۹ پروژه ورزشی جدید به سرانه فضای ورزشی شهرستان اضافه شده و یا در مرحله پایانی برای بهره‌برداری قرار دارد.

در مقایسه با سال‌های قبل از انقلاب و حتی سال‌ها پس از آن، وضعیت ورزشی شهرستان رزن در حال حاضر به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده است و با توجه به اقدامات انجام شده در سه سال گذشته، می‌توان گفت که شهرستان رزن در مسیر تبدیل شدن به یکی از قطب‌های ورزشی استان همدان قرار دارد.

این تحولات نه تنها به ارتقاء سطح ورزش در شهرستان کمک کرده، بلکه به افزایش نشاط اجتماعی و بهبود کیفیت زندگی جوانان نیز منجر شده است.

خبرگزاری ایسنا درباره اینکه در سال‌های اخیر چه تحولاتی در عرصه ورزش شهرستان رزن با پیگیری‌ و همت مسئولان محلی این شهرستان رخ داده است و چه پروژه‌های ورزشی در این شهرستان در دست اجراست؟ از مسئولان این شهرستان جویای این مسائل شده است.

اجرای ۳ پروژه مهم ورزشی راکد رزن

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رزن در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در سالیان گذشته، روند عملیات اجرایی سه پروژه مهم ورزشی شهرستان شامل سالن باستانی، زمین چمن مینی فوتبال دمق و مجموعه ورزشی بانوان به حالت راکد درآمده بود که این وضعیت علاوه بر عدم توسعه زیرساخت‌های ورزشی، نارضایتی جوانان و ورزشکاران شهرستان را نیز ایجاد کرده بود.

حسین قراگوزلو با بیان اینکه خوشبختانه در همین رابطه طی سه سال گذشته با پیگیری‌های مستمر و تلاش‌های فرماندار شهرستان رزن و نیز مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان این پروژه‌ها به مرحله اجرایی رسیده‌اند، تصریح کرد: فرماندار رزن با برگزاری جلسات متعدد و تعامل با نهادهای مختلف موفق شد منابع مالی لازم را برای پیشبرد این پروژه‌ها تأمین کنند.

وی با اشاره به به پروژه‌های مختلف ورزشی در حال اجرا در این شهرستان، تصریح کرد: استخر شنای بانوان رزن یکی از جمله پروژه‌های ورزشی در دست اجرا در این شهرستان بوده که  این پروژه ملی در حال حاضر به مرحله نازک‌کاری و نصب نمای بیرونی رسیده و همزمان با آن، نصب تأسیسات و تجهیزات استخر نیز در حال انجام است.

قراگزلو تأکید کرد: این استخر به عنوان یک فضای ورزشی ویژه برای بانوان، نقش مهمی در ارتقاء سطح ورزش زنان در شهرستان خواهد داشت.

وی همچنین با اشاره به پروژه در دست اجرای سالن ورزش باستانی شهر رزن، گفت: این سالن نیز به مرحله سفت‌کاری رسیده و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید، ضمن اینکه بهره‌برداری از این سالن ورزش باستانی به عنوان یک مرکز فرهنگی و ورزشی‌ می‌تواند به حفظ و ترویج ورزش‌های سنتی و پهلوان پرور کمک کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: سالن ورزشی چند منظوره  شهر دمق یکی دیگر از پروژه‌های ورزشی در دست اجرا شهرستان بوده که  کلنگ‌زنی این پروژه با اعتباری افزون‌بر ۱۰ میلیارد ریال انجام شده و به عنوان یکی از پروژه‌های مهم ورزشی در شهرستان، نشان‌دهنده عزم جدی مسئولان برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی است.

وی ادامه داد: زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال در روستای چهار بلاغ به همت دهیاری و خیرین با اعتباری بیش از شش میلیارد ریال تکمیل شده و در انتظار نصب چمن مصنوعی است و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

قراگزلو همچنین با اشاره به پروژه‌های زمین چمن در روستاهای خمیگان، غینرجه و هریان، گفت: این پروژه‌ها با همکاری خیرین و دهیاری‌ها احداث شده و با نصب چمن مصنوعی توسط اداره کل ورزش و جوانان به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان رزن همچنین از تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با اعتباری افزون‌بر ۴۰ میلیارد ریال، تعمیرات اساسی در این اماکن انجام شده که از جمله آن می‌توان به تعویض سقف سالن ورزشی بانوان با اعتباری افزون‌بر ۳۶ میلیارد ریال اشاره کرد.

قراگزلو خاطرنشان کرد: به‌طور کلی تعداد پروژه‌های ورزشی در سطح شهرستان رزن تا سه سال گذشته تنها به ۱۴ پروژه محدود بود که این تعداد به وضوح نشان‌دهنده کمبود زیرساخت‌های ورزشی در این شهرستان بود.

تخصیص بیش از ۵۰ میلیارد تومان به پروژه‌های ورزشی رزن

فرماندار شهرستان رزن  هم از تخصیص اعتباری افزون‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های ورزشی این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امسال با توجه به نیازهای ورزشی جوانان و شهروندان، هشت پروژه مهم ورزشی با اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان رزن تعریف شده که این پروژه‌ها در دست اجرا هستند.

علی‌اصغر غفاری‌آثار به ایسنا گفت: تعمیر و تجهیز ساختمان اداری ورزش و جوانان، احداث سالن‌های ورزشی در روستاهای تخت، قینرجه و سلطان آباد، احداث استخر سرپوشیده در شهر دمق و تکمیل رختکن و سکوهای ورزشگاه رزن از جمله هشت پروژه‌ ورزشی در دست اجرای این شهرستان به شمار می‌رود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای سالن ورزشی روستای «چورمق» نیز دو میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته که سپاه ناحیه رزن مسئولیت تکمیل آن را بر عهده خواهد داشت.

فرماندار رزن با اشاره به اعتبار ۱۵میلیارد تومانی برای تکمیل پروژه استخر بانوان و اعتبار هشت میلیارد تومانی برای پروژه زورخانه رزن، گفت: خودیاری شهرداری دمق برای احداث زمین چمن مصنوعی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و دهیاری‌ها نیز برای پنج زمین چمن کوچک دو  میلیارد تومان هزینه کرده‌اند که درمجموع اعتباری افزون‌بر ۵۰ میلیارد تومان برای توسعه ورزش در شهرستان رزن دیده شده است.

به گزارش ایسنا، به‌طور قطع با ادامه و تداوم این روند می‌توان انتظار داشت که در چشم‌انداز  آینده‌ای نه چندان دور شهرستان رزن با این شتاب در پیش گرفته، می‌تواند در مسیر تبدیل شدن به یکی از قطب‌های ورزشی استان همدان قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071612440
  • خبرنگار : 50037