کمک نظامی ۱۸ میلیارد دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی در جنگ غزه

آمارهای ارائه شده در گزارشی که هم‌زمان با سالگرد آغاز جنگ غزه منتشر شده است، نشان می‌دهد آمریکا در یک سال گذشته دست‌کم ۱۷.۹ میلیارد دلار برای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی هزینه کرده است.

به گزارش ایسنا، محققان در گزارشی جدید که برای دانشگاه براون تهیه شده و هم‌زمان با سالگرد آغاز حملات مرگبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه منتشر شده است، می‌گویند که ایالات متحده در طول این مدت دست‌کم ۱۷.۹ میلیارد دلار به صهیونیست‌ها کمک نظامی کرده است.

این گزارش که برای اولین بار در اختیار خبرگزاری آسوشیتدپرس قرار گرفته است، نشان می‌دهد که از زمان حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳، ۴.۸۶ میلیارد دلار اضافی برای عملیات‌های نظامی ایالات متحده در منطقه هزینه شده است. این، شامل هزینه‌های کارزار تحت رهبری نیروی دریایی آمریکا برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی است که در همبستگی با مقاومت فلسطین انجام می‌شود.

به نوشته «تایمز» رژیم صهیونیستی، طبق این گزارش، بسیاری از تسلیحات ارائه شده از سوی ایالات متحده در این یک سال، شامل مهماتی از گلوله‌های توپخانه گرفته تا بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی و بمب‌های هدایت‌شونده دقیق بوده است.

این آمارها همچنین می‌گوید که هزینه‌ها از چهار میلیارد دلار برای تکمیل سامانه‌های دفاع موشکی گنبد آهنین تل‌آویو و سامانه‌های دفاع موشکی داوود و پول نقد برای تامین تفنگ و سوخت جت متغیر است.

به گفته محققان، برخلاف کمک‌های نظامی مستند علنی ایالات متحده به اوکراین، دریافت جزئیات کامل آنچه واشنگتن از هفتم اکتبر گذشته به اراضی اشغالی فلسطین ارسال کرده است، غیرممکن بود. بنابراین، ۱۷.۹ میلیارد دلار برای یک سال یک رقم جزئی است.

آنها به‌علاوه در گزارش خود به تلاش‌های دولت بایدن برای پنهان کردن حجم کامل کمک‌ها و ارائه انواع سیستم‌ها به رژیم صهیونیستی از طریق مانورهای بوروکراتیک اشاره کردند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071612413
  • خبرنگار : 71443