معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل:

گشت رصدی اجرام سماوی در کاروانسرای جهانی شاه عباسی نیر برگزار شد

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل گفت: گشت رصدی اجرام سماوی با تلسکوپ به مناسبت هفته گردشگری و با حضور علاقمندان در محل محوطه کاروانسرای جهانی شاه عباسی نیر برگزار شد.

یحیی نجارقابل گفت: گشت رصدی خارج از شهر یکی از برنامه‌های هفته گردشگری بود که شامگاه یکشنبه ۱۵ مهرماه در محوطه کاروانسرای جهانی شاه عباسی نیر برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی استان اردبیل افزود: این گشت با همکاری انجمن نجوم آسمان سبلان اردبیل برگزار شد و هدف اصلی از برگزاری آن معرفی هرچه بیشتر کاروانسرای ثبت جهانی شاه عباسی نیر و ظرفیت‌های گردشگری این منطقه بود.

وی تاکید کرد: رصد اجرام سماوی با تلسکوپ، کارگاه آموزشی نجوم رصدی، رصد کهکشان راه شیری و معرفی بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی نیر به حاضران از جمله برنامه‌هایی بود که در این گشت رصدی اجرا شد.

به گزارش ایسنا نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، نجارقابل با اشاره به اجرای ۱۷ برنامه در هفته گردشگری، ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت هفته گردشگری در استان اردبیل در نظر گرفته شده بود که گشت رصدی خارج از شهر با توجه به شرایط جوی با چند روز تاخیر و در هوای مناسب رصد برگزار شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071612381
  • خبرنگار :