همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی انجام شد

یورش‌ گسترده رژیم صهیونیستی به طولکرم و محاصره کامل کرانه باختری

همزمان با اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی حماس علیه اراضی اشغالی، نیروهای رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده و بیشتر این مناطق را محاصره کردند.

به گزارش ایسنا، نیروهای رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه به اردوگاه نورشمس در شهر طولکرم و تعدادی از روستاها و شهرک‌های فلسطینی در کرانه باختری یورش بردند. اعضای مقاومت فلسطین نیز با نیروهای رژیم صهیونیستی در این اردوگاه درگیر شدند. بولدوزرهای رژیم صهیونیستی اقدام به تخریب خیابان‌ها طی یورش به شهر طولکرم کردند.

مقاومت فلسطین اعلام کرد که با بمب نیروهای رژیم صهیونیستی در اطراف اردوگاه طولکرم را هدف قرار داد.

تیپ طولکرم اعلام کرد که نیروهای آن وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای رژیم صهیونیستی در اردوگاه نورشمس شدند.

یکشنبه مرکز امور اسرا و آزادگان فلسطینی و باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کردند نیروهای رژیم صهیونیستی از شامگاه شنبه تا صبح یکشنبه، ۱۵ فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند.

به گفته این 2 مرکز فلسطینی تعداد بازداشت شدگان در کرانه باختری از هفت اکتبر به ۱۱ هزار و صد نفر رسید.

طبق گزارش الجزیره، نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین شامگاه یکشنبه سه فلسطینی را در اردوگاه عقبه جبر در اریحا بازداشت کردند. این نیروها مسیر بین شهرک‌های عزون و جیوس در شرق قلقیلیه را بستند و یک خانواده را از منزل خود بیرون رانده و اعلام کردند که این منزل به یک پادگان نظامی تبدیل می‌شود.

نیروهای رژیم صهیونیستی به اردوگاه عسکر در شرق نابلس نیز یورش بردند. همچنین یک شهروند مسن فلسطینی در شهر دورا در جنوب الخلیل به دست سربازان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

نیروهای رژیم صهیونیستی به شهر بیت لحم و دورا یورش برده و ۱۱ فلسطینی را بازداشت کردند.

این نیروها همچنین به جنوب نابلس و شرق شهر جنین یورش بردند. در شهر جنین اعضای مقاومت فلسطین وارد درگیری‌هایی با نیروهای رژیم صهیونیستی شدند.

این نیروها همچنین به شهر الخلیل و اردوگاه الجلزون در شمال رام الله یورش بردند.

منابع فلسطینی اعلام کردند ارتش رژیم صهیونیستی به روستاهای مادما و بیت فوریک در جنوب و شرق نابلس یورش برد و درگیری‌هایی بین مقاومت فلسطین و نیروهای رژیم صهیونیستی در این مناطق رخ داد.

در این راستا مدارس برخی مناطق الخلیل به دلیل وضعیت امنیتی و نگرانی در خصوص اقدامات تجاوزکارانه شهرک نشینان تعطیل شد.

شامگاه یکشنبه رژیم صهیونیستی بیشتر مناطق کرانه باختری را همزمان با اولین سالروز عملیات طوفان الاقصی حماس علیه اراضی اشغالی بست.

رسانه‌های عبری نوشتند مقامات رژیم صهیونیستی مناطق کرانه باختری را محاصره کرده و گذرگاه‌های آن با اراضی اشغالی را بستند و مانع ورود کارگران فلسطینی شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در سراسر کرانه باختری و تمام جبهه‌ها همزمان با سالروز عملیات هفت اکتبر در آماده باش قرار گرفتند.

در این راستا تیپ جنین وابسته به گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با نیروهای رژیم صهیونیستی و خودروهای آنها در محور الحصان مقابله کرده و با گلوله و بمب آنها را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071612339
  • خبرنگار : 71516