مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد

افزایش ساعات مهارت‌آموزی دانش‌آموزان مقطع متوسطه اول/ برگزاری اردوهای بازدید از کارخانه‌های تولیدی

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اردوها و بازدیدهای دانش آموزان از کارخانه و کارگاه‌های تولیدی را در دوره متوسطه اول برگزار می‌کنیم، گفت که با این کار به هدایت‌تحصیلی آنان کمک می‌شود.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه آیین‌نامه‌ مهارت‌آموزی در دولت شهید رئیسی به تصویب رسید که براساس آن برای همه ارگان‌های مرتبط وظایفی مشخص شد گفت: وزیر آموزش و پرورش این موضوع را پیگیری و در برنامه اولویت‌دار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مهارت‌هایی برای دانش آموزان معین شده است افزود: این مهارت‌ها به دو دسته نرم(روش) و سخت(ابزار) تقسیم می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از بندهای آیین‌نامه به افزایش ساعت مهارت‌آموزی در برنامه درسی رسمی اشاره دارد ادامه داد: در سند تحول بنیادین آمده است که وزارت آموزش و پرورش موظف است از طریق شورای عالی آموزش و پرورش برنامه درسی دوره ابتدایی و متوسطه را مهارتی، عملی و طرح محور کند به طوری که حداکثر به میزان ۱۰ درصد و در دوره متوسطه ۳۰۰ ساعت افزایش یابد که این آیین‌نامه تصویب و توسط وزیر به استان‌ها ابلاغ شده است.

یزدانی با بیان اینکه هدف این است که از ظرفیت هنرستان‌های یک شیفته که پنجشنبه‌های آنان تعطیل است استفاده کنیم گفت: امیدواریم که برنامه درسی هم اصلاح شود و برای سال آینده در قالب ساعت رسمی مدارس پیش برویم اما در حال حاضر از ظرفیت هنرستان‌ها، کارگاه‌های کار و فناوری متوسطه اول و پژوهش سراها در امر مهارت‌آموزی استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه باید تفکر الگوریتم دانش آموز شکل بگیرد و ذهنیت آنها آماده و توانمندی‌های آنان افزایش یابد افزود: اردوها و بازدیدهای دانش آموزان از کارخانه و کارگاه‌های تولیدی را در دوره متوسطه اول برگزار می‌کنیم، زیرا که هدایت تحصیلی دانش آموزان باید در پایه نهم صورت بگیرد و با این کار به هدایت‌تحصیلی آنان کمک می‌شود.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین درباره ورود متاورس و هوش مصنوعی به آموزش رسمی در دوره اول متوسطه افزود: برخی از افراد بحث هوش مصنوعی را به استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی تعمیم می‌دهند؛ مقام معظم رهبری فرمودند باید جزو ۱۰ کشور اول در حوزه هوش مصنوعی باشیم اما مراد ایشان استفاده از ابزارهای مختلف نبوده بلکه تولید ابزارهای هوش مصنوعی بوده است.

یزدانی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۹۲۰ هزار و ۱۷۴ دانش آموز در ۲۷ هزار و ۴۵۲ مدرسه دوره اول متوسطه وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد ۱۰۱ هزار و ۱۵۷ دانش آموز اتباع هستند که در قالب ۶۷۷۶ مدرسه مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403071612313
  • خبرنگار : 71955