اقدامات مورد نیاز برای مکانیزه شدن معادن انجام شود؛

در حوزه معدن می‌توانیم ضریب را با اصلاح آئین نامه افزایش دهیم

دبیرکل خانه کارگر ایران با اشاره به اینکه باید بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه برای حوادث معادن توجه شود، اظهارکرد: خراسان جنوبی و به خصوص طبس یکی از کانون های زغال سنگ کشور است و باید اقدامات مورد نیاز برای مکانیزه شدن این معادن انجام شود.

علیرضا محجوب شب گذشته ۱۵مهر در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، ضمن تشکر از استاندار و مدیران استان برای مدیریت بسیار خوب حادثه معدن طبس، اظهار کرد: از لحظه اول وقوع این حادثه، آن را دنبال می کردم و  اعلام عزای عمومی در خراسان جنوبی مرهمی بر درد خانواده‌های داغدار این حادثه بود.

به گفته وی؛ اگر اقدامات پیشگیرانه در گذشته در این خصوص انجام نشده، جرم اتفاق افتاده است که در جای خود باید رسیدگی شود.

دبیرکل خانه کارگر ایران، هدف از حضور  خود در استان را تشکر از استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای مدیریت این حادثه و دلجویی از خانواده های حادثه دیده اعلام کرد.

محجوب تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور نماینده شهرستان‌های فردوس، طبس، بشرویه و سرایان برگزار شد، موارد مورد نظر بررسی و پیشنهادات لازم در این زمینه ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر به جنبه‌های پیشگیرانه در این قبیل حوادث باید توجه شود، اظهار کرد: خراسان جنوبی و به خصوص طبس یکی از کانون‌های زغال سنگ کشور است و باید اقدامات مورد نیاز برای مکانیزه شدن این معادن انجام شود. 

دبیر کل خانه کارگر ایران افزود: اگر به فناوری در این زمینه توجه بیشتری شود، در آمد ناشی از این محل از طریق صادرات آن افزایش خواهد یافت.

محجوب متذکر شد: معتقدیم که بررسی ابعاد فنی این موضوع مهم است و امیدواریم اگر ناظران هم کوتاهی کرده‌اند، با توجه به موارد پیشگیری، از وقوع این قبیل حوادث در آینده جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه دولت در حادثه معدن طبس سربلند شد، خاطرنشان کرد: مشکل اساسی خانواده‌های متوفیان این حادثه، پرداخت کامل دیه به خانواده‌هاست، لذا باید به مسئولیت خود در زمینه عمل کنیم.

دبیرکل خانه کارگر ایران گفت: برخی معتقدند که در حوزه معدن می‌توانیم ضریب را با اصلاح آئین‌نامه افزایش دهیم.

محجوب متذکر شد: دستگاه‌های مربوط باید به مسائل ایمنی در معادن توجه ویژه‌ای بکنند، تا از وقوع این حوادث جلوگیری شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071612269
  • خبرنگار :

برچسب‌ها