رئیس اتاق بازرگانی استان:

در معرفی کرمان به شدت ضعیف عمل کرده‌ایم

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با اشاره به اینکه کرمان فقط در استان شناخته شده و به شدت در معرفی کرمان ضعیف عمل کرده‌ایم، گفت: هر میهمانی که برای اولین بار وارد کرمان می‌شود، می‌گوید فکر نمی‌کرد کرمان اینگونه باشد و این نشان دهنده عدم معرفی کرمان و شناخت از این استان است.

سیدمهدی طبیب زاده ۱۶ مهرماه در نشست کمیسیون گردشگری اتاق کرمان با موضوع هم اندیشی در خصوص رویداد گردشگری ورزشی ماراتن بیابان لوت افزود: فضای کسب و کار استان بازدارنده و نامتناسب با توسعه است و اگر نظام بروکراتیک پیچیده موجود در استان ادامه یابد، توسعه محقق نخواهد شد. 

وی ادامه داد: عمده اقتصاد استان در دست شرکت‌های دولتی و غیرخصوصی قرار دارد و به دلیل اینکه محیط کسب و کار بازدارنده است، بخش خصوصی واقعی نتوانسته در کرمان رشد یابد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بیان کرد: فکر و عمل جزیره‌ای در استان، نبود تفکر شبکه‌ای و همچنین عدم ترجیح منافع ملی بر منافع خویش، موجب شده ظرفیت‌های فراوان و جاذبه‌های بی نظیر کرمان به خوبی معرفی نشوند.

طبیب زاده افزود: گردشگری به عنوان یک کالا باید به خوبی عرضه شود زیرا متقاضی برای استفاده از این خدمات همواره وجود دارد اما مشکل اساسی اینجاست که تاکنون ارتباط موثری بین عرضه و تقاضا وجود نداشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هر نهادی به محدودیت‌های خود نگاه می‌کند و منافع ملی و استانی را در نظر نمی‌گیرد، بیان کرد: خط پروازی کرمان- دبی با برگزاری جلسات و هماهنگی بسیار و هزینه‌های انجام شده، برقرار شده اما به دلیل ناهماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در فرودگاه، مسافران ناراضی هستند.

طبیب زاده، به مشکلات مطرح شده در این نشست برای برگزاری رویداد گردشگری ورزشی ماراتن بیابان لوت پرداخت و افزود: ۲۶ مهرماه این رویداد برگزار می‌شود و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی بیابان لوت به عنوان جاذبه اصلی استان است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی کرمان با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، ماموریت یافته تا رویدادهای حرفه‌ای را برای معرفی بیشتر کرمان برگزار نماید که همه باید برای برگزاری مناسب و حرفه‌ای این رویداد تلاش کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان با بیان اینکه گردشگری می‌تواند یکی از پیشران‌های اقتصادی استان باشد و با جذب گردشگر این اتفاق ممکن است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و هماهنگی می‌توان یک میلیون گردشگر خارجی را به استان جذب کرد که حداقل سه میلیارد دلار درآمدزایی خواهد داشت و همچنین به ایجاد اشتغال، توسعه تکنولوژی، انتقال فرهنگ ایرانی و رونق بازار صنایع دستی و سایر حوزه‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071612262
  • خبرنگار : 50187