رضایت مربیان و ملی‌پوشان بسکتبال ایران از مانولوپولوس

کارشناس و عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال ایران گفت: دستیاران ایرانی مانولوپولوس در گفت‌وگوهای شخصی با من، او را مربی کاربلدی معرفی کردند.

علی توفیق در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین جلسه کمیته فنی فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: این جلسه با حضور آقای مانولوپولوس برگزار شد و نحوه تمرینات تیم ملی برای پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا ۲۰۲۵ - عربستان مورد بحث قرار گرفت که از چه زمانی آغاز و به چه شکلی پیگیری شود. همچنین قرار شد در این مدت لیگ را از نزدیک رصد کنند و به تیم‌های پایه نیز نیم نگاهی داشته باشند؛ چرا که در سال‌های آینده مسابقات نوجوانان را داریم و باید به عنوان سوپروایزر، بازیکنان رده‌های پایه را بررسی کنند.

او ادامه داد: درباره تیم ملی ب یا همان ایران‌نوین هم صحبت‌هایی شد. نفراتی را که متولد سال ۸۰ به بعد هستند، از لیگ‌های مختلف استخراج می‌کنیم و در مقاطع مختلف به اردو دعوت می‌شوند تا آنها را پرورش دهیم و برای رشدشان اقدام شود. در جلسات بعدی درباره نحوه عملکرد این تیم نیز صحبت می‌کنیم.

عضو کمیته فنی فدراسیون بسکتبال درباره پیش‌بینی‌اش از آینده تیم ملی با سرمربیگری مانولوپولوس نیز گفت: بنده تمرینات او را تنها یک روز کامل که با هم صحبت کردیم از نزدیک مشاهده کردم اما طبق صحبت‌هایی که با آقایان کوهیان و کسایی‌پور داشتم ایشان را مسلط‌به‌کار نام بردند و باید ببینیم در اردوهای بعدی عملکرد ایشان چگونه خواهد بود. محک اصلی هم پنجره اول است و او مثل بقیه مربیان که رزومه کاری برای انتخابشان مهم است، با توجه به رزومه کاری خوبی که داشت، انتخاب شده است.

او در پاسخ به این سوال که آیا اهالی بسکتبال بار دیگر شاهد وجودنداشتن برنامه مشخص برای تیم ب خواهند بود، توضیح داد: قرار است یک رنج سنی برای این تیم متصور شویم و بازیکن‌های مستعدی را که بعدا می‌توانند شرایط حضور در تیم ملی بزرگسالان را کسب کنند به تیم ملی ب دعوت کنیم. باید به عنوان یک تهدید و یک فرصت این نفرات را در کنار تیم بزرگسالان پرورش دهیم تا در طولانی‌مدت ثمربخش باشند.

توفیق در پایان صحبت‌هایش گفت: البته برای این تیم اصلا قرار نیست صرفا جهت دلجویی از نفراتی که به تیم ملی اصلی دعوت نمی‌شوند بازیکن دعوت کنیم. شایستگی‌ها حرف اول را می‌زند. این تیم نباید تنها چند هفته مانده به مسابقاتی چون ویلیام جونز و جام اطلس شروع به کار کند و نیاز داریم تا با یک برنامه بلندمدت سالیانه کار را پیش ببریم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 1403071612256
  • خبرنگار : 71576