آغاز بکار انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه با حضور نماینده وزیر میراث فرهنگی آغاز بکار کرد.

فریدون فعالی مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور در مراسم ابلاغ احکام خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و افتتاح دفتر این انجمن در تکیه معاون الملک، اظهار کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در کشور و مشکل اعتبارت برای نگهداری، مرمت و احیاء این آثار، استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام بسیار مهم و اثرگذار است.

وی با بیان اینکه خیرین زبان گویا و بازوی کمکی میراث‌فرهنگی هستند، عنوان کرد: خیرین برای حفاظت، مرمت و احیاء آثار تاریخی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که جزو مالیات آنها نیز محسوب می‌شود، می‌توانند به این بخش کمک کنند.

فعالی گفت: قطعاً تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام مهم برای حفاظت از تاریخ و فرهنگ و آثار ارزشمند تاریخی کشور است.

وی افزود: بالغ بر ۳۰۰ نفر از خیرین میراث‌فرهنگی در سطح کشور به ما کمک می‌کنند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و ایلام که آسیب دیده از سیل بودند با اعتبارات میراث‌فرهنگی و کمک خیرین توانستیم عملیات اجرایی را شروع کنیم. در استان‌هایی مثل قزوین و اصفهان نیز برخی از آثار تاریخی که نیازمند مرمت و احیاء بود، اکنون کار با مشارکت خیرین در دست انجام است.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی، اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی به عنوان هویت تاریخی کشور و انتقال آن به آیندگان یک وظیفه بسیار سنگین است که بر عهده همه افراد جامعه است.

فرمانی افزود: تغییر نگاه ما و تاکید بر اینکه حفظ میراث‌فرهنگی یک اولویت است، امروز در کشور باید دنبال شود.

در این مراسم داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به مدت دو سال به عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه منصوب شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612232
  • خبرنگار :