مدیرکل امور روستایی استانداری خبر داد

جذب ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای دهیاری های خراسان شمالی

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبارات دولتی برای دهیاری‌های استان جذب شد.

صادق رمضان زاده اظهار کرد: برای کمک به اقتصاد روستاها ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره برای مشاغل خرد خانگی در سال ۱۴۰۳ اختصاص یافته که در مرحله ثبت نام و پرداخت است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های مختلف در حوزه روستایی، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۴۳۰ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت معابر روستایی انجام شده است.

رمضان زاده با بیان اینکه ۶۲ درصد از ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در سطح استان تاکنون مقاوم سازی شده، تصریح کرد: طی چند سال اخیر حدود ۱۸ هزار واحد مسکونی در سطح روستاهای استان مقاوم سازی شده است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: ۷۳۱ روستا دارای طرح هادی در استان وجود دارد که تاکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستا انجام شده و طرح هادی در ۲۱۹ روستا نیز بازنگری شده است.

وی با بیان اینکه ۷۹.۳ درصد از روستاهای استان از راه آسفالته برخوردار هستند، افزود: در پنج سال اخیر بیش از ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی بهسازی و آسفالت شده است.

رمضان زاده اضافه کرد: بیش از ۹۶ درصد از روستاهای سطح استان دارای اینترنت پرسرعت و همچنین ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی افزود: امسال جشن پایان گازرسانی در روستاهای استان برگزار شد و اکنون تمام روستاهای استان از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

این مقام مسئول اضافه‌ کرد: در حال حاضر ۷۱۸ روستای استان تحت پوشش آب و فاضلاب است که در این راستا بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر شبکه توزیع انجام شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای تاسیس استان تاکنون ۵۳۶ مدرسه در روستاهای استان احداث، بازسازی و مقاوم سازی شده و ۱۹۱۲ کلاس درس با زیربنای بیش از ۱۶۵ هزار مترمربع ساخته شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، این مقام مسئول بیان کرد: امسال خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته به بیش از ۸۶ درصد رسید. هشت روستای گردشگری و ۲۴ منطقه نمونه گردشگری در استان وجود دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071612216
  • خبرنگار : 50046