اولین رویداد کمانگیری روی اسب در کرمانشاه برگزار می‌‎شود

مسئول هنرهای رزمی سواره هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان کرمانشاه از تدارک برگزاری اولین رویداد کمانگیری روی اسب در استان خبر داد.

مهتاب باباحیدری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین رویداد کمانگیری روی اسب در کرمانشاه، اظهار کرد: این رویداد قرار است عصر پنجشنبه(۱۹ مهر)در محل باشگاه مهتاب واقع در دهکده المپیک کرمانشاه برگزار شود. 

وی افزود: حدود ۱۵ سوارکار از چهار باشگاه سوارکاری کرمانشاه در این مسابقات حضور پیدا خواهند کرد. 

مسئول هنرهای رزمی سواره هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی استان که خود اولین زن کمانگیر روی اسب استان است، اضافه کرد: این مسابقات به سبک سه شوت در دو بخش حرفه‌ای و مبتدی برگزار خواهد شد. 

وی در ادامه به پیشینه بسیار کهن کمانگیری روی اسب در استان اشاره کرد و گفت: آریایی‌ها اولین کسانی بودند که روی اسب کمانگیری می‌کردند و مادها که در زاگرس امروزی زندگی می‌کردند، کمانداران روی اسب بسیار ماهری داشته‌اند. 

باباحیدری ادامه داد: نشانه‌های قدمت کمانگیری روی اسب در کرمانشاه را می‌توان در نقش برجسته‌های تاق بستان و بیستون دید که حاکی از آن است که این رشته از دیرباز بین مردم مرزنشین این دیار و حتی در بین زنان آنها نیز رواج داشته است. 

این مربی بین المللی سوارکاری تاکید کرد: باتوجه به اینکه امروزه مسابقات کمانگیری روی اسب به شکل کشوری برگزار می‌شود و در سالهای گذشته نیز علیرغم پیشینه غنی این رشته در استان مورد غفلت واقع شده بود، تصمیم بر آن شد تا با راه اندازی کمیته هنرهای رزمی سواره در هیات ورزش روستایی استان، جان تازه‌ای به این رشته بدهیم و دوباره نام کرمانشاه را در آن سرافراز کنیم. 

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612172
  • خبرنگار : 50184