جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

فیلم «ِآن دو»، تلاش برای الگوسازی

نشست پرسش و پاسخ فیلم‌ «آن دو» به‌ کارگردانی «مرتضی رحیمی» در دومین روز اکران فیلم‌های سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان با حضور دختران و پسران نوجوان خبرنگار برگزار شد.

فیلم «ِآن دو» درباره پسربچه‌ای ۱۲ ساله از عشایر لردگان به نام ظفر است که پدر و برادرش به همراه سایر مردان ایل به جبهه‌های جنگ رفته‌اند و مدتی است که از برادرش خبری نیست؛ در همین حین شهیدی بی‌نام و نشان را به لردگان می‌آورند و برای شناسایی ابتدا به خانواده‌ ظفر خبر می‌دهند. 

در نشست رسانه‌ای فیلم «ِآن دو» به کارگردانی «مرتضی رحیمی» و به تهیه‌کنندگی«سید علیرضا سبط احمدی» که شب گذشته (۱۵ مهرماه) با حضور کارگردان این اثر و همچنین با حضور دختران نوجوان خبرنگار در سینمای ساحل برگزار شد، مرتضی رحیمی، کارگردان فیلم «ِآن دو» با بیان اینکه بیشتر آثارش به دلیل اصالت بختیاری‌اش محتوای ویژۀ این منطقه دارد، اظهار کرد: ما در فیلم «ِآن دو» به دنبال قصه‌ای بودیم که یک قهرمان بختیاری را معرفی کند. متأسفانه فیلم‌های دفاع مقدسی که همیشه ساخته می‌شوند یک کاراکتر بی‌نام و نشانی را نشان می‌دهد که حتماً باید از فرمانداران و سرداران باشند. 

وی ادامه داد: من به دلیل اینکه کار کودک انجام می‌دهم به دنبال یک قهرمان کودک بودم که شهید شده باشد. با شناخت قبلی از شهید ظفر خالدی و با پذیرفتن پیشنهاد بنیاد شهید استان چهارمحال بختیاری، قصه این فیلم آغاز شد. 

این کارگردان گفت: سعی کردیم در فیلم «ِآن دو» الگوسازی درستی برای نوجوانان داشته باشیم چراکه احساس کردم نیاز است دهه ۹۰ و ۸۰ با نام ظفر خالدی آشنا شوند. 

در این نشست همچنین یکی از خبرنگار نوجوان پرسش خود را چنین مطرح کرد: «به نظر شما فیلم‌های دفاع مقدس برای نسل جدید نوجوانان باید به چه سمتی برود تا تأثیرگذاری بیشتری و بهتری داشته باشد؟»

مرتضی رحیمی، کارگردان این فیلم در پاسخ به این سوال گفت: ما نوجوانان بسیاری داشتیم که شهید شدند. در واقع فضای امروزه سعی می‌کند و چنین فیلم‌های کاراکتر شناسنامه‌دار می‌تواند برای شما الگوسازی کند.

خبرنگار نوجوان دیگر در این نشست، پرسش خود را این‌طور بیان کرد: «با توجه به اینکه قدرت‌الله ایزدی یک بازیگر نقش‌های طنز بوده است و همه او را به‌عنوان کمدین حرفه ای می‌شناسند، چگونه این ریسک را پذیرفتید که ایشان را در حوزه جدی و اجتماعی قرار دهید؟» 

این کارگردان در پاسخ به این خبرنگار بیان کرد: سخت است، اما دوست داشتم که آن کاراکتر فضاشکنی کند و دیدم چه کسی بهتر از آقای ایزدی.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071612160
  • خبرنگار : 50653