دیپلمات روس: گوش شنوایی در غرب برای هشدارهای روسیه درباره ناتو وجود ندارد

سرپرست هیئت روسی در مذاکرات وین درباره امنیت نظامی و کنترل تسلیحات، در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: به نظر می‌رسد گوش شنوایی در غرب برای هشدارهای روسیه در مورد پیامدهای اقدامات ناتو وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، به گفته یولیا ژدانووا، ناتو مدت‌هاست که برای درگیری مسلحانه احتمالی با روسیه آماده می‌شود، این «بازی» می‌تواند از کنترل خارج شود و منجر به تشدید درگیری با پیامدهای فاجعه‌بار شود که هیئت روسی به وضوح در مجامع بین‌المللی درباره آن هشدار داده است.

این دیپلمات روس افزود: این احساس وجود دارد که سیگنال‌های روسیه در رسیدن به مخالفان با مشکل مواجه است. در این شرایط، اصلاحاتی که در مبانی سیاست‌های دولتی روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام خواهد شد، می‌تواند و باید سیگنالی برای کشورهای غیردوست تلقی شود.

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه عنوان کرده بود در نشست اعضای شورای امنیت روسیه در پارلمان، موضوع اصلاحات در اصول سیاست دولتی در حوزه بازدارندگی هسته‌ای مورد بحث قرار گیرد.

پوتین تصریح کرده بود روسیه حق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را در صورت تجاوز، از جمله در صورتی که دشمن با استفاده از سلاح‌های متعارف، تهدیدی حیاتی برای حاکمیت آن ایجاد کند، برای خود محفوظ می‌داند.

وی افزوده بود: پیشنهاد شده است که تجاوز یک کشور غیرهسته‌ای با مشارکت یک کشور هسته‌ای به عنوان حمله مشترک آنها به فدراسیون روسیه در نظر گرفته شود.

بعداً، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد که روسیه مجبور به اتخاذ چنین تصمیماتی به دلیل دخالت فزاینده غرب در درگیری  اوکراین و صحبت‌های «آرمانشهری» کی‌یف در مورد «تحمیل صلح» به فدراسیون روسیه است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۵:۲۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071612150
  • خبرنگار : 90067