رئیس سازمان دانشجویان ایران خبر داد

برگزاری اولین دوره مناظرات بین‌المللی دانشجویی

رئیس سازمان دانشجویان ایران از برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی مناظرات دانشجویان در آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان ایران طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و تبریک به مناسبت دفاع جانانه فرزندان این سرزمین در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ایران اسلامی، اظهار کرد: در سال گذشته سازمان دانشجویان بنا به وظیفه ذاتی خود که فرزند زمان خود بودن و توجه ویژه به نوآوری و خلاقیت است، علاوه بر برنامه‌های سالیانه، برنامه‌های جدیدی همچون تشکیل بسته اردویی در کنار طرح ملی «ایران؛ مرز پرگهر» و ... را اجرا کرد که در سال گذشته بیش از ۱۰۰ اردو در این زمینه برگزار شد. لذا در حوزه گردشگری فعالیت‌های جدید سازمان در سال گذشته اجرا شد و امسال نیز بیستمین دوره طرح «ایران؛ مرز پرگهر» برگزار می‌شود.

فریدزاده بیان کرد: در حوزه مناظرات دانشجویی نیز مناظرات میان اساتید نیز امسال برای دومین دوره برگزار می‌شود. همچنین، کار ارزشمندی که فراخوان آن از امروز اعلام می‌شود، برگزاری اولین دوره مسابقات بین‌المللی مناظرات دانشجویان است که طی آذرماه امسال برگزار خواهد شد. این برنامه خلأ‌هایی که در جهان اسلام برای بیان آرمان‌های انقلاب اسلامی وجود دارد را برطرف می‌کند.

رئیس سازمان دانشجویان ایران اظهار کرد: در حوزه مناظرات، سمت و سوی ما ایجاد بسته‌های ویژه دانشجویی، نخبگان و بین‌المللی است. در حوزه مرکز امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی با توجه به الحاق این مرکز به سازمان دانشجویان، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، فعالیت‌های این مرکز از مهرماه بازطراحی و آغاز می‌شود. طرح «طریق جاوید» نیز همواره در این مرکز اجرا می‌شد که این برنامه نیز مجدداً در سازمان دانشجویان بازطراحی شده و فراخوان آن نیز به زودی منتشر خواهد شد. امسال اردوی ویژه‌ای نیز در خمین از سوی مرکز امام برگزار خواهد شد. همچنین، طرح شناخت واقعیت‌های نظام سلطه نیز امسال در هفت واحد برگزیده جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال در مرکز امام(ره) توجه ویژه‌ای به بسط و گسترش اندیشه‌های امامین انقلاب خواهد شد. مرکز ادبی، هنری سازمان دانشجویان نیز امسال فعالیت‌های خود را به صورت پیوسته انجام خواهد داد. مرکز محیط زیستی سازمان نیز که در دوره‌ای دچار رکود فعالیت‌ها بود، امسال فعالیت‌های خود را تقویت کرده و به پیش خواهد برد. در حوزه دبیرخانه سازمان دانشجویان نیز طرح مفاخر ایران اسلامی امسال در سراسر کشور و در ۱۵ واحد جهادادانشگاهی برگزار خواهد شد. طرح ملی یاد یار نیز پس از اینکه دو دوره از آن برگزار شد، امسال به سومین دوره خود خواهد رسید و طی آن برنامه تجلیل از شهدای دانشجو اجرا می‌شود. 

فریدزاده تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌هایی که در سازمان دانشجویان ایران دنبال می‌شود، با وجود تنگناهای شدید مالی اجرا می‌شود. قرار بر این بوده که این‌ سازمان، دانشجو محور و دانشجوباور باشد که متأسفانه این مسئله تا حدودی کمرنگ شده است. در این زمینه با مشکلاتی برای حضور دانشجویان در سازمان مواجه هستیم که باید برای این مسئله راهکاری اندیشیده شود.

رئیس سازمان دانشجویان ایران ادامه داد: جهاددانشگاهی برای بکارگیری مدیران اجرایی شعب در ساختار جهاددانشگاهی و برای جبران زحمات ایشان، همچنان دچار مشکل است و تا زمانی که تعریف رابطه سازمان و جهاددانشگاهی با مجموعه دانشگاهی کشور حل نشود، با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهیم بود. البته پیگیری جدی در سازمان برای تمامی مسائل انجام می‌شود و امیدواریم حداقل بخشی از این مشکلات رفع شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های شعب مختلف سازمان دانشجویان ایران برای جهاددانشگاهی بسیار نتیجه‌بخش بوده است. امروز فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی است که بیشتر از سایر فعالیت‌های این نهاد انقلابی در اذهان مسئولان کشور نقش می‌بندد. در کنار این مسائل ذینفعانی در داخل و خارج از جهاددانشگاهی همراه ما بودند که باید از زحمات و حمایت ایشان قدردانی کنیم. به ویژه در این زمینه از حمایت‌ها و زحمات شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس جهاددانشگاهی، مسئولان مجموعه‌های زیرنظر جهاددانشگاهی و ... قدردانی می‌کنم. امیدواریم در دوره جدید دولت نیز با نگاه فرهنگی مجموعه‌های دولتی، همکاری نهادهای دولتی با جهاددانشگاهی افزایش یابد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403071512084
  • خبرنگار : 71974