آمادگی سپاه قدس و هلال احمر گیلان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به لبنان

در پی تشدید حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، لبنان، یمن و فلسطین سپاه قدس گیلان با همکاری هلال احمر استان برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم و خیرین نوعدوست گیلان اعلام آمادگی کرد.

سرهنگ احمدرضا منشوری، معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در نشست با مدیرعامل هلال احمر استان گیلان که در سالن اجتماعات تخصصی اقشار سپاه قدس گیلان برگزار شد، از آمادگی سپاه قدس گیلان برای کمک به مردم جنگ زده خبر داد.

وی با اشاره به محکومیت اقدامات نظامی اسرائیل علیه مردم بی دفاع غزه، لبنان و یمن، اظهار کرد: با جمع آوری کمک‌های مردم با همکاری سازمان هلال احمر از مردم بی دفاع و مظلوم غزه، لبنان، فلسطین و یمن در راستای مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی حمایت خواهیم کرد.

سرهنگ منشوری با بیان اینکه پایگاه‌های مقاومت در رده‌های مختلف آماده همکاری با هلال احمر هستند، افزود: با افزایش حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی از عموم مردم به‌خصوص خیرین جهت کمک دعوت به عمل می‌آید.

هادی سلیمی، مدیرعامل هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: با دستور مقام معظم رهبری در راستای کمک به مردم جنگ زده لبنان، غزه، یمن، جمعیت هلال احمر استان گیلان جمع آوری کمک‌های مردمی را در حمایت از لبنان، غزه و یمن در دستورکار قرار داده است.

وی افزود: با ایجاد پایگاه‌ها در سطح استان، کمک نقدی و غیر نقدی خواهیم داشت.

سلیمی با اشاره به استقرار ۵۶ پایگاه در مجموع استان گیلان گفت: در شهرستان‌های نیز ۵۸ صندوق و ۴۷ دستگاه کارتخوان با ظرفیت ۶۵ نیروی استانی و ۴۹ عضو داوطلب در حال جمع آوری کمک‌های مردمی هستند.

مدیرعامل سازمان هلال احمر گیلان با اشاره به همکاری سپاه قدس استان گیلان گفت: تمامی شعب جمع آوری پایگاه‌های هلال احمر، میدان‌های اصلی شهر و تمامی پایگاه‌های مقاومت بسیج و رده‌های نواحی شهرستانی با هماهنگی مجموع بسیج اقشار در این طرح مشارکت دارند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم نوع دوست و ولایتمدار طی کاروان کمک‌های مردمی به مسلمانان لبنان ارسال می‌شود، با اشاره به اقلام مورد نیاز تصریح کرد: نیازمندی ها شامل چادر، پتو، موکت، انواع کنسروجات، موتوربرق، سیم، لامپ، مواد شوینده و بهداشتی مورد نیاز است که جمع آوری شود.

سلیمی با تأکید به اهدا و جمع آوری اقلام نو و در خور شایسته آسیب دیدگان بیان کرد: کمک‌های نقدی به شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت و بانک مرکزی جمهوری واریز شود.

مدیرعامل سازمان هلال احمر گیلان تصریح کرد: مردم کمک‌های نقدی خود را نیز با کد دستوری #۱*۱۱۲* برای مردم لبنان، با کد #۵*۱۱۲* برای مردم غزه و با کد #۷*۱۱۲* برای مردم یمن واریز کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071512082
  • خبرنگار : 50042