سازمان دانشجویان، پیشران حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: به دلیل برخورداری از سرمایه و بدنه ارزشمند دانشجویی، سازمان دانشجویان را می‌توان پیشران حوزه فرهنگی جهاد دانشگاهی دانست.

به گزارش ایسنا، علیرضا کلانترمهرجردی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تبریک بیست و ششمین سالگرد تاسیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل برخورداری از سرمایه و بدنه ارزشمند دانشجویی، سازمان دانشجویان را می توان پیشران حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی دانست و هر چقدر بتوانیم فضا را برای فعالیت بیشتر دانشجویان به شکل خودجوش ایجاد کنیم، می‌توان به توسعه فردی و  اجتماعی و کاربست علائق پژوهشی و فناورانه دانشجویان تقویت کرد و این مهم، از رسالت‌های بنیادین جهاددانشگاهی است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: در طرح‌های هماهنگ جهاد دانشگاهی، تلاش در ایجاد ارزش افزوده در چارچوب فرهنگ دانشگاهی است به گونه ای که فعالیت فرهنگ باید قدرت آفرین برای دانشجویان باشد. 

وی افزود: بحث مناظرات دانشجویی در طول سال‌های اخیر  رشد قابلی پیدا کرده است و این الگو در این سال ها به دانشگاه آزاد اسلامی نیز راه یافته است به طوری که شاهد شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در آن دانشگاه هستیم. 

مهرجردی بیان کرد: نگاه، زبان و علایق دانشجویان در طی دهه اخیر تغییر کرده‌است و باید به تناسب با فهم این نگاه و ظرفیت به تغییر اندیشید، انشالله جهاد دانشگاهی در برنامه ها از جمله همین مناظرات باید به سمتی حرکت کند که شاهد خلق آثار دانشجویان در قالب تولید محتواهای جدی باشم. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی بیان کرد: این خروجی را می توان با دسته بندی در اختیار وزارت‌خانه‌های مرتبط قرار داد، جهاد دانشگاهی نهاد و مولود و مبارک انقلاب است و این سازمان می‌توان در همه زمینه‌ها بر زمین مانده به اتصال سرمایه های خود و دانشگاهها ورود کند، جهاد دانشگاهی همواره به دنبال فعالیت‌های شاخص است و فعالیت‌هایی را که سایر دستگاه‌های فرهنگی توان انجام آن را دارند کمتر دنبال کرده است و خود به دنبال کارهای نواورانه خواهد رفت. 

مهرجردی بیان کرد: جهاد دانشگاهی غالبا اعتبار برنامه فرهنگی را در ردیف حقوق همکاران به واحدها و زیر مجموعه پرداخت می کند، که بد کارکردی هایی را به دنبال دارد.

به گفته وی، تغییر جریان سلطه در جهان با شناخت و مطالبه امکان پذیر است و حتما با دانشجویان و نقش‌آفرینی انان به عنوان عناصر آگاه،  امکان پذیر است و برنامه علمی فرهنگی شناخت نظام سلطه  نقش مهمی در این راستا است. 

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی بیان کرد: گزارش مقطعی و موضوعی اقدامات فرهنگی در جهاد دانشگاهی با سامانه اطلس فرهنگی مهیا شده است که می توان با استفاده از آن، توصیف و تحلیل از حوزه فرهنگی سازمان ارایه داد. 

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به حماسه آفرینی نماز جمعه هفته گذشته اظهار کرد: برگزاری این نماز به امامت مقام معظم رهبری در این شرایط و با این عظمت و حضور مردم در کنار امام، نمونه به یادماندنی بود که خداوند توفیق حضور را به ما داد تا برگی از عظمت و مجد اسلام و مسلمانان را به رخ دیگران و دشمنان کشید.

کلانتر مهرجردی تصریح کرد: جا دارد در ۲۶ امین سال تاسیس سازمان دانشجویان، از زحمات تمامی همکاران، معاونان فرهنگی، مدیران شعب در سراسر کشور در گذشته و حال قدردانی کنم. همچنین، از بابت بضاعت اندک فرهنگی در حمایت ها  عذرخواهی کنیم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر با همکاری سایر مجموعه ها گام‌های بهتر و بیشتری برداریم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1403071512080
  • خبرنگار : 71974