گزارش ایسنا از جلسه‌ی علنی شورای شهر تبریز

دویست و پانزدهمین جلسه علنی شورا روز یکشنبه در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.

غلامرضا احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حمله سپاه پاسداران به رژیم جعلی صهیونیستی در راستای دفاع جانانه‌ و در پاسخ به نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و در خونخواهی از فرماندهان و مردم مظلوم فلسطین، غزه و لبنان صورت گرفت.

 وی اظهار کرد: از حضور همکاران آتش نشانی در جلسه‌ امروز تقدیر و تشکر می‌کنم. 

وی ضمن اشاره به هفته گرامیداشت نیروی انتظامی، بیان کرد: هفته‌ فراجا فرصتی برای گرامیداشت ایثارگری‌ها و مجاهدت‌های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای تامین امنیت و نظم اجتماعی است.

احمدی ادامه داد: این هفته هر سال با شعار خاصی آغاز می‌شود، شعار امسال نیز پلیس هوشمند و مردم قانونمدار اعلام شده است که این شعارها نه تنها نشانگر اهداف پلیس بوده بلکه به نوعی یادآور اهمیت و نقش کلیدی این نیروی فداکار در کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: امروز نیروی انتظامی در خدمت، کنار و پشتیبان مردم بوده و آحاد مردم نیز به حضور این نیروی مجاهد افتخار می‌کند، این هفته را به سبز قامتان کشور تبریک گفته و یاد شهدای این عرصه را گرامی می‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: حمله‌ی مقتدرانه سپاه پاسداران در دفاع از مردم غزه، لبنان و فلسطین و انتقام سخت به دلیل ترورها و به شهادت رساندن فرماندهان و نیروهای حزب الله لبنان به ویژه شهید بزرگوار اسماعیل هنیه، سرلشکر نیلفروشان و مجاهد کبیر سید حسن نصرالله صورت گرفت.

احمدی اضافه کرد: خدا را شاکریم که توانستیم برخی از نقاط نظامی رژیم جعلی صهیونیستی را هدف موشک‌های خودساخته‌ ایرانی قرار دهیم، از این رو از سپاه پاسداران و تمامی کسانی که در این حمله‌ جانانه تصمیم ساز بودند، تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: مردم شریف ایران مستحضر هستند که ما بر اساس اصول اخلاقی صرفا مراکز نظامی و علمیاتی و برنامه‌ریزی فتنه‌ این رژیم جعلی را هدف قرار دادیم، رژیم صهیونسیتی بداند که اگر دشمن دست از پا خطا کند این‌بار با خاک یکسان خواهند شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان که به تعبیری برای شکستن تحریم فرودگاه لبنان بود، گفت: سفر ریاست جمهوری به قطر و اقامه‌ نماز جمعه‌ تهران به امامت مقام معظم رهبری و حضور میلیونی مردم پیام اقتدار و انسجام ملی را به تمام دنیا نمایان کرد.

حجت‌الاسلام رسول برگی: شورای شهر باید مطالبه‌گر باشد

حجت‌الاسلام رسول برگی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر اینکه شورای شهر باید مطالبه‌گر باشد، گفت: دعوت از مسئولین یکی از اقداماتی است که باید توسط شورا انجام گیرد، شورا باید از نمایندگان مجلس دعوت کند تا در صحن شورا پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه حماسه‌ای را که با حملة سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی آفریده شد، به‌تمامی مسلمانان جهان تبریک می‌گویم، اظهار کرد: سپاه پاسداران با این کار دنیا را متحیر کرد و ‌زمانی مردم بیشتر متحیر شدند که رهبر معظم انقلاب علی‌رغم تمامی تهدیدات رژیم صهیونیستی نمازجمعه را در فضای باز و با حضور میلیون‌ها ایرانی اقامه کرد.

وی ادامه داد: این اقدام آیت‌الله خامنه‌ای به ما نشان داد که شجاع‌ترین رهبر دنیا در رأس جمهوری اسلامی ایران است و او توانسته تا در دل تمامی مردم ایران و مسلمانان جهان جا خوش نماید.

برگی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در جریان حملة موشکی ابهت و قدرت نظام جمهوری اسلامی را به‌تمامی دنیا نشان داد، افزود: سپاه پاسداران در این اقدام فرمایش امام خمینی «ره» مبنی بر اینکه اگر سپاه نبود، کشور هم نبود را منصه ظهور رساند و این نشان داد که امام راحل ۵۰ سال گذشته این مطلب را بی‌هدف نگفته‌اند.

وی عنوان کرد: اخیراً کلیپی از یک فرد نادان و جاهل در یکی از رسانه‌ها مشاهده کردیم که به ترک‌زبانان توهین کرده و می‌خواهد با این روش لجن درونی خود را نمایان کند، پاسخ به اقدام این فرد در صحن شورا جواب بزرگی است که در حد لیاقت او نیست، البته رسانه‌ها به‌خوبی پاسخ این نادان را دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ترک‌زبانان تمامی اولین‌ها را از جمله اولین مدرسه، اولین شهرداری و... را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز آبادانی ایران در گرو تلاش ترک‌هاست، ترک‌زبانان در هر زمینه‌ای چون هنری، علمی، مذهبی، روحانیون و دانشگاهیان افتخار آفریده‌اند.

برگی خاطرنشان کرد: افرادی که توهین می‌کنند قبل از این کار بروند و تاریخ مشروطه را مطالعه کنند که ترک‌ها در تاریخ مشروطه چه اقداماتی انجام داده‌اند، این فرد با توهین خود صرفاً لجن درونی خود را نشان می‌دهد و سخنان وی هیچ تأثیری بر حال ترک‌زبانان ندارد.

وی اضافه کرد: فیلم در آغوش درخت، فیلمی به زبان ترکی است که با آوازه خود در مسابقات بین‌المللی شهرت یافته است، کارگران فیلم آقای بابک لطفی خواجه پاشا که اهل ارومیه است تمام تلاش خود را کرده تا این فیلم با زبان ترکی در اکران‌های بین المللی به نمایش گذاشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز بیان کرد: درخواست می‌کنیم تا شهرداری تبریز در این موضوع مساعدت کند تا خانواده‌ها امکان تماشای این فیلم را داشته باشند، محتوای این فیلم در خصوص فرزندآوری و طلاق است که می‌تواند تأثیرات مثبتی برای کانون گرم خانواده‌ها داشته باشد.

برگی افزود: در مدت دو سالی که بنده وظیفة ریاست شورا را بر عهده داشتم برخی اقدامات شایسته‌ انجام می‌گرفت که متأسفانه پس از خروج بنده از ریاست‌ شورای اسلامی شهر، این روند متوقف شد.

وی با اشاره به اینکه اگر این اقدامات خوب بوده‌اند، بهتر است ادامه پیدا کند و اگر نه جلوی آن‌ها گرفته شود، گفت: از جملة این اقدامات میزهای خدمتی بود که در مساجد برپا می‌شد که در آن نه‌تنها رئیس شورا بلکه تمام اعضای شورا حضور پیدا می‌کردند، متأسفانه حدود یک سال است که این موضوع دیگر انجام نمی شود.

برگی اظهار کرد: اقدام دیگری که در مدت‌زمان ریاست بنده انجام می‌گرفت دعوت از روسای شورای ادوار گذشته بود که طی آن چندین جلسه برگزار کرده و با همدلی و استفاده از تجربیات آن‌ها تعدادی از پروژه‌ها را تحلیل کرده و از بیانات و تجربیات آن‌ها نیز استفاده می‌کردیم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: بازهم می‌توانیم با ادامه‌دادن این روند از رؤسای شورا و شهرداران ادوار گذشته دعوت کرده و با آن‌ها جلسه برگزار کنیم و با ارزش دادن به شخصیت و زحمات آن‌ها از تجربیاتشان استفاده کنیم. در زمان ریاست بنده اجرای این اقدام به‌قدری جدی بود که قرار بر این شد تا برای این موضوع دبیرخانه‌ای فراهم شود که متأسفانه این کار انجام نگرفت.

وی توضیح داد: ما مجمعی تشکیل دادیم که در آن مدت ۴ استان آذربایجان‌ شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان با هم متحد بودند که بعدها استان‌های کردستان، رشت و قزوین نیز درخواست دادند تا در این مجمع همراه ما باشند؛ اما متأسفانه به دلیل اتمام مسئولیت بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، این اقدام ناتمام ماند.

عضو شورای‌ اسلامی شهر تبریز ادامه داد: برای مثال در جریان اربعین سیاست وزارت کشور بر این بود که چهار استان را جدا و هرکدام از آن‌ها در مرزهای مختلف مستقر کنند. ما نامه‌ای نوشته و به وزارت کشور اعلام کردیم که شرط ادامه همکاری ما مستقر شدن این چهار استان در یک مرز است تا بتوانیم هم‌افزایی کنیم.

برگی خاطرنشان کرد: در عید برای افزایش میزان گردشگری برای افرادی که تبریز سفر می‌کردند، به طور مشترک بروشور اماکن دیدنی این چهار استان در اختیار گردشگران قرار می‌گرفت که متأسفانه این کار هم که سرمایة بزرگی بود، تداوم پیدا نکرد.

وی خاطرنشان کرد: ما نامه‌ای در خصوص دریاچه‌ ارومیه به وزارت کشور نوشتیم که خشک شدن دریاچه‌ی ارومیه سلامت مردم منطقه را به خطر می‌اندازد که متاسفانه بعد از بنده این موضوع نیز پیگیری نشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با تأکید بر اینکه متاسفانه یکی از مشکلات امروز ما این است که نمی‌توانیم حق خودمان را از دولت مطالبه کنیم، تشریح کرد: اگر اتحاد این چهار شهر صورت گرفته و پیگیری شود، مطالبه حق و حقوقمان قابل اعمال است.

برگی با تأکید بر اینکه شورا باید مطالبه‌گر باشد، خاطرنشان کرد: دعوت از مسئولین یکی از اقداماتی است که باید توسط شورا انجام گیرد، شورا باید از نمایندگان مجلس دعوت کند تا در صحن شورا پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: شورا باید به صورت قاطع از مسئولین دعوت کند، ما شورای شهر هستیم، نه شورای شهرداری. اگر مسئولی هم در جلسات دعوت شده حضور پیدا نمی‌کند اعلام شود که این مسئول در جلسه حضور پیدا نکرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه دولت باید برای طرح‌هایی چون مسیرگشایی و تامین اتوبوس‌ بودجه اختصاص دهد، اظهار کرد: مجمع مشورتی روسای کل شوراهای شهر ایران که بنده در آن‌جا مسئولیت دبیر اول یا همان نائب رییسی را داشتم که در آن‌جا نیز اقدامات خوبی انجام داده و موثر عمل کردم.

حجت الاسلام برگی گفت: آقای احمدی که با تازگی ریاست شورای اسلامی شهر تبریز را بر عهده گرفته‌اند این اقدامات را در نظر داشته باشند، متذکر و خواهشمندم که این کارها ادامه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه امروز میزهای خدمت باید در مساجد برپا شوند، ابراز کرد: در این میزهای خدمت نباید تنها رئیس شورا حضور یابد، شورا دو یا سه نفر نیست بلکه سیزده نفر است که باید در مراسمات از تمامی اعضای شورا دعوت به عمل آید.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد: آقای اسوتچی به عنوان عضو باتجربه و محترم شورا نامه‌ای نوشته‌اند که در آن به دیدار با خانواده شهدا اشاره شده است اما نباید خانواده‌ شهدا را قربانی یک سری مطالب کنیم. 

رسول برگی  گفت: یکی از وظایف شهرداری در زمینه‌ مسائل فرهنگی است که رسیدگی و دیدار با خانواده‌ شهدا از جمله‌ این وظایف است. بنده به عنوان برادر دو شهید می‌گویم که خانواده‌ شهدا را قربانی برخی از مسائل نکنیم.

محمدحسن اسوتچی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در پاسخ به حجت الاسلام رسول برگی اظهار داشت: کجای نوشته‌ی بنده به قربانی کردن خانواده‌ی شهدا ختم می‌شود، بنده با تمامی ادبیات موجود می‌خواهم بگویم این دیدارها کاری بسیار مغتنم و قابل ارزش گذاری است. بنده می‌گویم این مسائل پیش پا افتاده چرا حل نمی‌شود.

وی افزود: منِ شورا یا شهرداری باید اول به وظایف خود عمل کنم، کلمه‌ی قربانی کردن درست نیست. بنده گفته‌ام که در کنار این کارهای ارزشمند، کارهایی که مردم از آن‌ها نارضایتی دارند، انجام گیرد، در خصوص اداره‌ی اطلاعات هم اجازه دهید، خودشان پاسخ دهند.

هادی: چارچوب من زندگی زیر پرچم کشورم است

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بعد از سال ۱۳۹۰ تا زمانی که ورزش حرفه‌ای را ادامه دادم، پیشنهادهای قانونی و از لحاظ مادی ایده‌آلی برای اقامت و مهاجرت به کشورهای مختلف دریافت کردم؛ اما از اول هم چارچوب من زندگی زیر پرچم کشورم بود.

پرویز هادی در سخنرانی میان دستور خود اظهار کرد: اول‌ازهمه فاجعه انفجار معدن در طبس را تسلیت می‌گوییم. فاجعه بزرگی اتفاق افتاد و این توفیق را داشتم که از نزدیک خدمت خانواده این عزیزان رسیده و این حادثه را تسلیت عرض کنم. از تمام مسئولین درخواست می‌کنیم که حق‌وحقوق خانواده این عزیزان پایمال نشود.

وی در رابطه با حواشی اخیر پیرامون غیبت‌های خود گفت: از ۵ نفر اعضای شورا که دو هفته قبل برای حمایت از بنده در جلسه حضور نیافتند تشکر می‌کنم. البته قبل از برگزاری جلسه معاون وزارت کشور طی نامه‌ای، غیرقانونی بودن آن جلسه را به فرمانداری اعلام کرده بود؛ ولی به‌هرحال آن جلسه برگزار شد و از این ۵ عزیز متشکرم که مقابل ظلم ایستادند.

هادی بیان کرد: باید همواره مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد. شخصاً با آموزه‌هایی که در ورزش کسب کردم همیشه مسائل و مشکلات را صاف و صادقانه بیان می‌کنم و ضربه‌زدن از پشت سر را بلد نیستم. عبادت ارزشمند است؛ اما در صورت عدم رعایت حق‌الناس فایده‌ای ندارد. همواره به‌گونه‌ای زندگی کرده‌ام که حق‌الناسی را پایمال نکنم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اخیراً از دست برخی همکاران ناراحت هستم و هیچ‌گاه آن‌ها را حلال نخواهم کرد. البته اگر حق‌الناس این جمع گردن من باشد هم مدیون هستند که مرا حلال کنند. من همواره سر حرفم هستم و خواهم بود. انجام چندین فعالیت مذهبی و عبادی هم در صورت عدم رعایت حق‌الناس مورد قبول نیست. حتی امام حسین (ع) نیز در شب عاشورا از افراد حاضر در کاروانش خواست تا هر کسی حق‌الناسی بر گردن داشته باشد جمع ایشان را ترک کنند و ما باید این سبک زندگی را الگو و سرلوحه خود قرار بدهیم.

وی بیان کرد: این موارد به شهر ضربه می‌زنند و همین حواشی جلسات شورا تحت‌تأثیر قرار داد. اگر پست انتصابی بود حتی یک ثانیه هم نمی‌ایستادم و تنها رأی مردم من را اینجا نگه داشته است. بنده از آقای روح اله دهقان‌نژاد گلایه دارم. ایشان از من و آقای یاسین بجانی در این موقعیت شکایت کردند و معلوم است که این موضوع از کجا آب می‌خورد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: ما سه سال با هم زندگی کرده‌ایم، این پست و مقام‌ها بالاخره تمام خواهند شد و قبل از ما هم ماندگار نبوده است. من برای این پست و مقام ریالی ارزش قائل نیستم؛ قبل از انتخابات هم در دو بُعد ورزشی و توسعه شهر وعده دادم که به آن‌ها عمل کرده‌ام.

هادی گفت: احیای باشگاه ورزشی شهرداری تبریز و ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق محروم با کمک شخص شهردار انجام شد و در طی دو سال اخیر شاهد احداث و اجرای ۷۰ پروژه بودیم.

وی اضافه کرد: در مقابل خدا سرم بالاست چرا که همواره در راستای منافع شهر تلاش کردم. ما شهرمان را دوست داریم، هر کجا هم که زندگی کنیم تبریز شهر ماست و امیدوارم در این رابطه سربلند باشیم. می‌خواهیم تا جایی که از دستمان بر می‌آید خدمت کنیم و ممکن است در خصوص تصمیمات مختلف اختلاف‌نظر داشته باشیم و شورا به همین خاطر به وجود آمده است.

هادی متذکر شد: دوستان آمار حضوروغیاب کمیسیون‌ها را خواستار شده بودند؛ اما ای‌کاش اجرایی‌شدن مصوبات کمیسیون‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دادند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بعد از سال ۱۳۹۰ تا زمانی که ورزش حرفه‌ای را ادامه دادم، پیشنهادهای قانونی و از لحاظ مادی ایده‌آلی برای اقامت و مهاجرت به کشورهای مختلف دریافت کردم؛ اما از اول هم چارچوب من زندگی زیر پرچم کشورم بود. خیلی‌ها مهاجرت کردند و البته به نظر من ایرادی هم ندارد.

وی بیان کرد: قبل از من آقای فریدون بابایی اقدم و همین‌طور آقای غلامرضا احمدی هم در مقطعی مرخصی گرفتند. آقای احمدی سالانه به زیارت مکه مکرمه می‌روند و آقای بابایی نیز در مقطع حساس بررسی بودجه چندین جلسه مرخصی گرفتند و اتفاق خاصی رخ نداد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: من با افراد غریبه و خارج از شورا کاری ندارم، اما از دست همکاران خودم ناراحت هستم. خصوصاً از آقای دهقان‌نژاد و خطاب به این برادر باید بگویم که کاش امکان بود او را حداقل یک ماه رئیس شورا کنند تا بداند خبری نیست. یا یکی از دوستان را یک ماه شهردار کنیم ببینند جز دوندگی چیزی نیست و جز زندگی با مردم در جای دیگر هیچ خبری نیست.

هادی گفت: بی‌انصافی است که از تلاش شهرداری در راستای آبادانی شهر صحبت نکنیم. اوایل به آقای عباس رنجبر به عنوان شهردار رأی ندادم؛ اما یک‌بار هم نشد که زنگ بزنم و تضاد فکری‌ام با ایشان را مطرح کنم.

وی تصریح کرد: بنده رفتار و اخلاق را از پهلوان رسول خادم فراگرفته‌ام و سعی کردم در این راستا پیش بروم. همچنین از آقای هوشیار درس بزرگی در راستای کار و فعالیت جهادی یاد گرفتم. شهردار تبریز برای افتتاح پروژه‌های بزرگ تشریفاتی ترتیب نداد درحالی‌که قبل‌تر برای افتتاح یک پارک محله‌ای تشریفات انجام می‌شد.

هادی در رابطه با توسعه زیرساخت‌های ورزشی شهر تبریز در سال‌های اخیر گفت: تاکنون هشت زمین بزرگ ورزشی، ۱۷ زمین کوچک، ۹ سالن ورزشی، دو زورخانه، استخر بزرگ ستارخان و ساختمان باشگاه شهرداری تبریز در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم در راستا و پیشرفت در حوزه ورزش در مدت کم و عمر شورای ششم، قدم‌های مثبتی برداریم.

در ادامه نیز روح الله دهقان نژاد در پاسخ به اظهارات و گلایه پرویز هادی اظهار داشت: افتخار می کنم که از اول شورا همواره جمع بندی و نظر خودم را مطرح کرده‌ام و دیگران جمع بندی به من تکلیف نکردن و در حق تمام همکاران اخلاق را رعایت کردم. بنده خبرنگار بوده و با تمام مقامات کشوری به جز مقام معظم رهبری مصاحبه کرده ام. مگر قدرتی بالاتر از خبرنگاری وجود دارد که به دنبال ریاست باشم. ۲۰ سال درحالی روی آنتن تلوزیون بودم که سلبریتی بودن مد نبود، اما هر جلسه نیاز به تیکه انداخت آقای هادی به رییس شدن نیست.

وی ادامه داد: لازم نیست همه در صحن راجع به یک موضوع صحبت کنند و این موضوع باعث از دست دادن زمان و فرصت جلسه می‌شود و من محکم سر این قضیه ایستادم.

دهقان نژاد گفت: من حرمت نان و نمک قبل، حین و بعد از انتخابات با آقای هادی را نگه داشتم و شکایت من از ایشان کنش نبود و جنبه واکنشی داشت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز خطاب به پرویز هادی، دیگر عضو این شورا خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنم یک بار نامه‌ی که به فرمانداری نوشتین را بخوانید و ببینید چه تهمت های به من زدین، دوست مشترکی از من خواسته بود که راجع به غیبت های شما حرفی نزنم و به همین دلیل واکنش نشان ندادم. من به غیبت شما واکنش نشان نداده بودم. همین آقای بابایی که پشت سرش حرف می‌زنید نیز مخالف اخذ رأی منفی در رابطه با غیبت های شما بود.

وی ادامه داد: بنده به دلیل توهین شما و آقای بجانی شکایت کردم و در رابطه با غیبت های شما هیچ اقدامی انجام نداده ام و این شکایت مربوط به گذشته است. به کنایه ها و توهین هایی که شنیدم جواب نداده ام و نخواهم داد. اگر بخواهم اقدامات یکی از اعضای شورا بر علیه خودم را جمع آوری کنم، به اندازه کتاب ۷۰‌ صفحه ای خواهد بود.

زعفرانچیلر: می‌توان محلی را برای اسکان جنگ‌زدگان لبنانی در نظر گرفت

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شهرداری می‌تواند، اماکنی را برای اسکان خانواده‌های آسیب‌دیده لبنانی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نظر بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت نابسامان جنوب لبنان، تقاضا می‌کنم همانند عراق و سوریه به فکر پناهندگان آسیب‌دیده لبنانی از حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی باشیم.

وی ادامه داد: یکی از فرماندهان حزب‌الله یکی از دغدغه‌های اصلی رزمندگان را خانواده‌هایشان خواند و اگر خانواده رزمندگان در شرایط مناسبی قرار بگیرند، فکر رزمندگان هم آزاد خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: خانواده این رزمندگان حتی تا قم و مشهد آمده‌اند و شهرداری می‌تواند مکان‌هایی را برای اسکان این جنگ‌زدگان در نظر بگیرد.

مسئولیت و موقعیت‌ها به پایان می‌رسد و فقط دوستی‌ها، مودت، همدلی‌ها باقی می‌ماند

اسماعیل چمنی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: از اولین جلسه حضور خود در شورا بیان کرده‌ام که دوره‌های شورا به پایان می‌رسند و فقط دوستی‌ها، مودت، همدلی‌ها باقی می‌ماند، بالاخره نظرات مخالف امری طبیعی است.

وی اظهار کرد: اعضای محترم شورا منتخب مردم بوده و به نوعی بزرگان شهر هستند از این رو مردم انتظار دارند اگر مطلب یا مشکلی بین اعضای شورا وجود دارد در صحن شورا بیان نشود و فقط بر روی مسائل شهر و شهرداری تمرکز شود.

وی ادامه داد: در مجموعه همگی باید به سوی توسعه‌ی شهری و رضایتمندی مردم حرکت کنیم، امیدواریم بتوانیم در این مسیرها قدم برداریم، آقای هادی نیز برای تمامی ما به عنوان قهرمان و پهلوان عزیز بوده و تا جایی که بنده دیدم هیچ عضوی از شورا نمی‌خواست که آقای هادی از شورا برود. 

چمنی افزود: در خصوص مطالبی که بنده هفته‌ی گذشته در خصوص خبرنگاران بیان کردم به این معنا نبود که زحمات خبرنگارانی که در جلسات علنی شورا حضور پیدا می‌کنند، هیچ بشماریم، بلکه بنده از صمیم قلب از زحمات خبرنگاران حاضر تشکر می‌کنم و از تمامی خبرنگاران نیز دعوت می‌کنم تا با حضور در جلسات علنی شورا اخبار را پوشش دهند. 

عضو شورای اسلامی شهر در خصوص ۴۲ متری انقلاب که از سال ۱۳۹۰ کار آن آغاز شده است، گفت: حدود دوماه تا پایان کار آن مانده است از آقای شهردار می‌خواهم تا این اقدامات را تسریع بخشند، تا کام مردم با پایان این پروژه شیرین شود.

وی بیان کرد: بحث سرویس مدارس استثنایی تا جایی که امکان دارد به این دانش آموزان کمک شود، حداقل بخشی از هزینه‌ی سرویس این دانش آموزان رایگان باشد.

چمنی خاطرنشان کرد: از تمامی آتش نشانان زحمت کش تشکر می‌کنم اما بنده خواهان این هستم تا آموزش لازم به مردم برای پیشگیری از حوادث آتش سوزی ارائه شود، همچنین امکانات آتش نشانی برای اجرای عملیات بهتر فراهم شود.

وی گفت: وظیفه‌ی خزانه دار شورا است که هزینه درآمد شهرداری را به اطلاع مردم برساند.

بافت تاریخی در تبریز تبدیل به شوخی شده است

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: بافت تاریخی در تبریز به شوخی تبدیل شده است. فاجعه ای که در والمان روی داد و در داخل بافت تاریخی شروع به ساخت و ساز کردند و اقداماتی که در باغ گلستان صورت گرفت و الان که این بحث درمورد مقبره الشعرا به میان آمده است. همه مضحکه خاص و عام شده‌ایم.

روح الله رشیدی گفت: روز گذشته مصاحبه ای از مدیر کل محترم اوقات و امور خیریه را در مورد محدوده مقبره الشعرا، ثقه الاسلام و حیدر تکیه‌سی دیدیم؛ ظاهرا احداث زیرگذر در آن منطقه مطرح شده است.

وی ادامه داد: مثل اینکه بعد از تخریب بافت تاریخی والمان و باغ گلستان نوبت به محدوده مقبره الشعرا رسیده است. اما باید بگویم این طرح های بلند پروازانه هیچ کمکی به شهر نخواهد کرد و فقط درحد ایده‌ها و آرزوها است.

وی افزود: شهرداری تاکنون بالای ۱۲۰ میلیارد تومان برای مقبره الشعرا هزینه کرده است و اگر در آخر مسئول آن اوقاف است از الان پا پیش بگذارد و خودشان هزینه کنند.

وی بیان کرد: بافت تاریخی در تبریز به شوخی تبدیل شده است. فاجعه ای که در والمان روی داد و در داخل بافت تاریخی شروع به ساخت و ساز کردند و اقداماتی که در باغ گلستان صورت گرفت و الان که این بحث درمورد مقبره الشعرا به میان آمده است. همه مضحکه خاص و عام شده‌ایم.

رشیدی بیان کرد: مناقصه شرکت تدبیر اندیش برگزار شد و ظاهراً اضافه کاری نیروها لحاظ نشده است.

وی درباره بازدید از پروژه حیدر آباد گفت: این موضوع بر اساس مکاتبات و مراجعات مردمی انجام شد. بنده اهل کارهای تبلیعاتی نبودم که بخاطر عکس گرفتن این اقدامات را انجام دهم. اما خب این موضوع به کمیسیون عمران و حمل و نقل مستقیم مربوط بود و باید بگویم که هیچ رای گیری در خصوص احداث این پروزه انجام نشده است که بنده و یا همکاران رای ندهند اساساً در ردیف بودجه های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ وجود داشت.

رشیدی ادامه داد: با افتخار می‌گویم از پیشنهاد شهرداری در کمیته فنی حمل و نقل دفاع کرده ام.

رشیدی گفت: در بحث ساخت و ساز های غیر مجاز در مناطق حجم خبرهای رسیده زیاد است و درمورد تبعات آن موضوعاتی را مطرح خواهم کرد. همچنین زمین چمن مصنوعی پارک شقایق بررسی شود که چرا آسفالت شد است و همچنین چمن مصنوعی پارک ستارخان بلا استفاده مانده است که باید تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام 

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071512063
  • خبرنگار : 50535