برگزاری دومین دوره دانش‌افزایی اسلام‌شناسی در زیمبابوه

با توجه به استقبال پرشور علاقه‌مندان، دومین دوره دانش افزایی اسلام‌شناسی به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و با همکاری مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی قم، دومین دوره دانش افزایی اسلام‌شناسی ۶ تا ۱۰ مهرماه با حضور و تدریس حسین لطیفی، استاد اعزامی از مؤسسه مطالعات اسلامی قم برگزار شد.

در این دوره همانند دوره نخست، شرکت کنندگان با تعالیم اعتقادی اسلام، ‌ احکام شریعت و فرهنگ اسلامی، جایگاه ارزش‌های اخلاقی در اسلام، سیره‌ پیامبر اکرم‌(ص) و تاریخ اسلام، ‌ جمعیت‌شناسی مسلمانان در جهان، تمدن اسلامی و جایگاه علم و فناوری در آموزه‌های اسلامی، اسلام‌هراسی در عصر حاضر و دلایل آن، اسلام و حقوق زنان و خانواه، اسلام و مسئولیت‌پذیری اجتماعی و سیاسی، مسائل جاری امت اسلامی همچون جریان مقاومت در منطقه آشنا شدند.

همچنین، شرکت کنندگان در این دوره با مبانی فرهنگ و تمدن اسلامی ایرانی و انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های ملی در عرصه‌های مختلف، ساختار فعلی حکومت در ایران و سازگاری مفهوم مردم‌سالاری با ارزش‌های دینی و هویت ملی، فشارهای حداکثری و دشمنی قدرت‌های غربی با انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای نیز آشنا شدند.

این دوره که به صورت فشرده و به جهت آماده‌سازی معلمین مدارس در موضوعات مرتبط با اسلام برنامه‌ریزی شده بود، به مدت چهار روز با برگزاری کلاس‌ و کارگاه‌های متعدد به طول انجامید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071511969
  • خبرنگار : 30189