معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه خبر داد

۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور ممکن شده است.

به گزارش ایسنا، در مراسمی با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه، رئیس کل دادگستری استان قزوین، دادستان مرکز قزوین و جمعی از مسئولان، دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین افتتاح شد.

محمد باقر الفت معاون منابع انسانی و امور فرهنگی در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین اظهار کرد: هدف ذاتی از تشکیل دادگاه‌های صلح نظم دادن و انضباط بخشی در کارها و اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود که امیدواریم با راه‌اندازی این دادگاه‌ها و تزریق نیروی قضایی ماهر و با تجربه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی با اشاره به نحوه تخصیص دادگاه‌های صلح به استان‌ها گفت: با توجه به جمعیت قضایی، پهناوری و موقعیت جغرافیایی، تعداد شعب دادگاه‌های صلح در سطح کشور راه‌اندازی خواهد شد و درصدد هستیم تا به سرعت دادگاه‌های صلح در تمام کشور آغاز به کار کند.

الفت افزود: ۲ هزار و ۱۵۰ انتصاب جدید در دادگستری‌ها برای تشکیل دادگاه صلح خواهیم داشت و در کنار هر سه شعبه دادگاه صلح در حوزه‌های قضایی یک دادرس علی البدل برای کمک به روسای دادگاه‌ها مستقر خواهیم کرد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها با راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور ممکن شده است، اضافه کرد: با راه اندازی شعب اجرای احکام مدنی و کیفری در کنار دادگاه‌های صلح برای افزایش سرعت و دقت در رسیدگی برنامه‌هایی شده است تا در صورت لزوم اجرا شود.

الفت در ادامه گفت: در سال گذشته در حوزه تربیت نیروی انسانی ماهر اقدامات خوبی صورت گرفته تا روند افتتاح دادگاه‌های صلح بدون هیچ خللی انجام شود.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه افزود: امیدواریم با اضافه شدن دادگاه‌های صلح به محاکم قضایی کشور و افزایش شعب، قضات فرصت بیشتری برای رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشند.

حجت‌الاسلام  مصطفوی نیا رئیس کل دادگستری استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید ۲۸ شعبه دادگاه صلح در سطح استان ایجاد شود که ۱۳ شعبه در مرکز استان و ۱۵ شعبه در شهرستان‌ها و بخش‌ها مستقر خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ۷ شعبه از دادگاه‌های صلح مرکز استان در ساختمان شورای حل اختلاف استان قزوین به بهره‌برداری رسید و ۴ شعبه در محاکم خانواده و حقوقی دادگستری شهرستان قزوین و دو شعبه نیز در محاکم کیفری دادگستری کل استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

مصطفوی نیا اضافه کرد: تاکنون دو شعبه دادگاه صلح در شهرستان آبیک و بویین زهرا افتتاح شده و مابقی شعبات نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403071511944
  • خبرنگار :

برچسب‌ها