سرپرست سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری قم مطرح کرد؛

رویداد ملی «سقاخونه» فرصتی برای حمایت از ایده‌های نو در حوزه زیارت

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: این رویداد با رویکرد مسئله‌محوری و کارآفرینی به دنبال تبدیل ایده‌ها به محصولات اجرایی و توسعه گردشگری مذهبی است.

سید محمد موسوی‌منش در دومین نشست خبری رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه که امروز ۱۵ مهرماه در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: رویداد ملی ایده پردازی سقاخونه از سوی سازمان‌های فرهنگی شهرداری مشهد، قم، شیراز و طبس با همکاری بنیاد نخبگان استان قم با عنوان رویداد ملی مساله محور سقاخونه به پذیرش و حمایت از ایده‌های استارتاپی در حوزه زیارت می‌پردازد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود:به دنبال رویکردهای نامتعارف در تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، برنامه‌های توسعه شهری درصد کمی محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: در این رویداد تلاش می‌شود تا توسعه گردشگری مذهبی به‌جای تدوین به‌وسیله مدیران ارشد توسط مردم و فعالان حوزه زائر و زیارت با محوریت مسئله‌محوری تدوین شود تا امکان تحقق برنامه‌های بلندمدت در آن تحقق خوبی داشته باشد.

موسوی‌منش با بیان اینکه در این رویداد ایده‌ها به‌صورت مسئله‌محوری دنبال می‌شود، اعلام کرد: کارآفرینی و مسئله‌محوری از ابعاد مورد توجه در این رویداد است؛ همچنین تبدیل ایده‌ها به محصول و اجرایی‌شدن آن‌ها، هدف نهایی و مهم‌ترین مسئله در رویداد ملی «سقاخونه» است.

وی در پایان ایجاد حلقه وصل میان ایده‌پردازان و مدیران شهری، شناسایی ایده‌های نو، پرورش استعدادها از مرحله ایده تا نوآوری، توانمندسازی و پیوست اقتصادی ایده‌پردازان را از اهداف مهم این رویداد معرفی کرد.

به گزارش ایسنا، در نخستین رویداد ملی ایده پردازی «سقاخونه» که سال گذشته برگزار شد، بیش از ۳۰۰ ایده از سراسر کشور به دبیرخانه این رویداد ارسال شده بود که پس از چندمین مرحله بررسی، ۲۵ ایده به مرحله نهایی راه یافت.

در پایان این نشست که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، تفاهم نامه همکاری فرهنگی میان شهرداری‌های مشهد، قم، شیراز و طبس امضاء شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403071511910
  • خبرنگار : 50455