آریایی‌نژاد: در مبارزه با رژیم صهیونسیتی به بازدارندگی اقتصادی برسیم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابله با رژیم استکبار و اسرائیل از نظر اقتصادی و به خصوص محصولات استراتژیک نباید آسیب پذیر باشیم.

احمد آریایی‌نژاد، عضو کمیسیون درمان و بهداشت مجلس در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان اخیر سید حسن خمینی، تولیت آستان امام خمینی (ره) که درباره ضرورت افزایش و ارتقاء سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: درگیری‌های نظامی و ایجاد ناامنی برای هر کشوری تبعات مخصوص به خود را دارد، اما سالیان سال است که رژیم صهیونیستی با اشغال منطقه‌ای به دنبال گسترش قلمرو خود است؛ از به اصطلاح سرزمین بگوییم تا مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی. این رژیم به نوعی قصد دارد خودش را در منطقه تثبیت کند، اما از زمانی که بحث مقاومت پیش آمد پیشرفت رژیم صهیونسیتی شکل معکوس به خود گرفت و طبیعتا خودشان می‌دانند که رو به نابودی می‌روند.

وی ادامه داد: یکی از وجوهی که اسرائیل در آن رو به افول است، بحث اقتصادی است. وقتی که ریسک سرمایه گذاری در این منطقه‌ای بالا می‌رود طبیعتاً رشد اقتصادی آن دچار افول می‌شود. این موضوع قدمی مثبت ناشی از درگیری‌های نظامی است که ملت‌های منطقه علیه رژیم صهیونسیتی دارند. طبیعتاً باید در این مسیر به شکل مستمر در حال فعالیت باشیم و هر آنچه را که مانع رشد این غده سرطانی می‌شود دنبال کنیم.

آریایی نژاد تاکید کرد: بنابراین باید خودمان را نیز تقویت کنیم که یک قسمت آن به مسائل اقتصادی برمی‌گردد. ما از نظر اقتصادی به خصوص محصولات استراتژیک نباید آسیب پذیر باشیم و نباید در این قسمت نقطه ضعفی داشته باشیم؛ یعنی به نحوی رشد کنیم که تا جایی که امکان دارد از لحاظ اقتصادی و تولید کالاهای استراتژیک به کشورهای خارجی و مخصوصاً غربی نیازی نداشته باشیم تا از این طریق، تحریم‌های اقتصادی را بر کشور ما اهرم قرار دهند.

سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) با حضور در برنامه جریان که از شبکه یک سیما پخش شد خواستار افزایش و ارتقاء سطح بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران شد و افزود: در همه موارد به خصوص بهبود در حوزه روابط مردم با نظام باید سطح بازدارندگی ارتقا یابد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403071511907
  • خبرنگار : 71938