کشاورز خبر داد

اتصال ۲۶ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از اتصال ۲۶ هزار مشاور املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد رسمی خبر داد.

به گزارش ایسنا، نشست هم اندیشی تبیین و اطلاع رسانی  قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول با حضور حسن بابایی رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور،  مهدی چمران رییس شورای شهر تهران و آزاد ابراهیم زادگان رییس مرکز رسانه قوه قضاییه و صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و علی خندانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران وابوالفضل نصیری مدیرکل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دیگر مسئولان سازمان ثبت برگزار شد.

در ابتدای این نشست صفدر کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور  با ارایه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، گفت:  طبق ماده ۳ قانون مذکور،  دلالان معاملات املاک اعم از مشاوران املاک و بنگاه‌های معاملات ملکی مکلفند پس از مذاکره مقدماتی نسبت به درج پیش نویس قرارداد در سامانه ثبت الکترونیک اسناد اقدام و پیش نویس مذکور را جهت تنظیم سند رسمی به دفاتر اسناد رسمی منعکس نمایند.

کشاورز افزود: با عنایت به گزارش وزارت  صمت تعداد ۱۷۵۰۰۰ مشاور املاک دارای پروانه کسب معتبر در سراسر کشور وجود دارد.  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هماهنگی وزارت صمت و اتحادیه مشاورین املاک زیر ساخت لازم جهت اتصال کلیه مشاورین املاک دارای مجوز معتبر را فراهم کرده  است؛ لذا از تاریخ ۱۴۰۳٫۰۵٫۱۵ که شرایط اتصال کلیه مشاورین املاک مذکور به سامانه فراهم شد تا ۱۴۰۳٫۰۷٫۱۵ تعداد ۲۶۳۴۲ مشاور به سامانه متصل شده است.

وی گفت: همچنین تعداد ۵۷۵۲۷ پیش نویس قرارداد تهیه شده است و تعداد ۲۲۹۶ پیش نویس تهیه شده توسط مشاورین املاک به دفاتر اسناد رسمی ارسال شده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403071511890
  • خبرنگار : 71429