در بررسی حسابرسی سازمان مدیریت بحران تهران مطرح شد

از نامه دادستان درباره جای پارک تا لزوم انتقال اسناد مالکیت پارکینگ‌ها به نام شهرداری

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس برای سال مالی ۱۴۰۲ سازمان حمل‌ و نقل ترافیک شهر تهران را تصویب کردند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر بررسی گزارش حسابرس برای سال مالی ۱۴۰۲ سازمان حمل‌ و نقل ترافیک شهرداری تهران را روی میز بررسی قرار دادند و حبیب کاشانی عضو کمیسیون بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه حسابرس بندهای تکلیفی را برای سازمان‌های حمل‌ونقل شهرداری تهران مشخص کرده است، گفت: سازمان حمل‌ و نقل شهرداری تهران باید با تشکیل کارگروه ویژه تا آبان‌ماه سال جاری این تکالیف را حل و فصل کنند.

وی با بیان اینکه باید حساب‌های فی‌مابین این سازمان و مابقی شرکت‌ها و معاونت‌ها مشخص شود، اظهار کرد: همچنین باید مالکیت پارکینگ‌های طالقانی، حافظ، لاله، خلیج فارس و غیره مشخص شود و اسناد مالکیت آن به نام شهرداری منتقل شود و همچنین حسابرس به مدیران سازمان تأکید کرده که بر اساس مفاد بودجه و اساسنامه اقدام کنند و آن را رعایت کنند که البته توصیه به رعایت این بدیهیات قابل توجه است.

در ادامه علیمردانی مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران نیز با حضور در صحن شورای شهر با اشاره به اینکه پارکینگ کردستان در اختیار معاونت اجتماعی شهرداری است، گفت: برخی از پارکینگ‌ها در اختیار مناطق است که به جای آن معوض دریافت شده است و در مورد جابه‌جایی بودجه نیز باید بگویم که بر اساس اختیارات و مجوزها بوده و هیچ انحراف بودجه‌ای نداشته‌ایم. اما به دلیل افزایش دستمزدها نتوانستیم کاهش وابستگی سازمان به درآمدهای شهرداری تهران را محقق کنیم.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه قدردان سرمایه‌های انسانی نیستیم از جابجایی مدیران در معاونت حمل و نقل از جمله دکتری افندی‌زاده انتقاد کرد و گفت: نحوه عزل و جابه‌جایی به قدری نامناسب بود که این مدیر صبور و متین به گونه‌ای دلخور شد که با وجود دعوت آقای چمران از او برای حضور در مراسم تقدیرش در شورای شهر، دعوت را نپذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مخدودش خواندن حساب‌های درآمدی طرح ترافیک گفت: حسابرس چگونه توانسته حساب‌ها را تأیید کند؟ سه سال است که از سازمان حمل‌ونقل می‌خواهیم که با پلیس اختلافات را حل کند تا تخلفات محدوده طرح ترافیک رصد شود؛ اما در این مدت هیچ کاری نکردند و هزاران میلیارد تومان عدم النفع برای شهرداری تهران داشته‌ایم و یا در مورد وضعیت پارک حاشیه‌ای به جایی رسیدیم که دادستان نامه‌ای به رئیس شورای شهر می‌زند و سوال می‌پرسد که سازمان مسئول کجاست که عده‌ای در مورد جای پارک گردن‌ کلفتی می‌کنند؟

وی از جابه‌جایی ردیف بودجه در شهرداری تهران بدون اجازه از شورای شهر انتقاد کرد و گفت که این موضوع از سقف اختیارات شهرداری بالاتر بوده است.

به گزارش ایسنا، در نهایت بررسی اعضای شورای شهر تهران با رأی مثبت خود گزارش حسابرس در مورد وضعیت مالی سازمان حمل‌ونقل شهرداری تهران را تصویب کردند.

همچنین اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرس در مورد سازمان مهندسی و عمران شهر تهران برای سال مالی ۱۴۰۲ را نیز به تصویب رساندند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071511889
  • خبرنگار : 71368