هزینه ۵ میلیارد دلاری تنش با ایران و حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی

یک رسانه عبری به هزینه پنج میلیارد دلاری تنش با ایران و حزب‌الله لبنان برای رژیم صهیونیستی اذعان کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه «هاآرتص» به افزایش هزینه‌های اقتصادی برای رژیم صهیونیستی به دلیل تشدید تنش با حزب‌الله و ایران اشاره و اعلام کرد: بودجه امسال برای سومین بار دچار تغییر می‌شود و این در حالی است که کابینه برای گسترش تقابل آماده نشده است.

این روزنامه نوشت: تشدید تنش اخیر تنش با حزب‌الله و ایران هزینه‌ای میان ۱۰ تا ۲۰ میلیارد «شکل» (بین ۲ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دلار تا پنج میلیارد و ۲۴۱ میلیون دلار) به همراه داشته است.

در این گزارش آمده است: این هزینه‌های اضافی حتی قبل از آسیب احتمالی به درآمدهای مالیاتی و تردیدها درباره ۱۸ میلیارد شکل (بیش از ۴ میلیارد و ۷۱۷ میلیون دلار) کمک مالی آمریکاست که رسیدن آن به دست اسرائیل نامشخص است.

این در حالی است که ۱۱ مهر آژانس رتبه‌بندی اعتباری جهانی اس‌ اند پی، رتبه بلندمدت رژیم صهیونیستی را در بحبوحه تشدید درگیری با حزب‌الله لبنان از «A+» به «A» کاهش داد.

این آژانس رتبه‌بندی، خطراتی را برای اقتصاد و دارایی عمومی رژیم صهیونیستی ناشی از جنگ مداوم با حزب‌الله و درگیری احتمالی با ایران عنوان کرد.

کاهش رتبه رژیم صهیونیستی چند روز پس از آن صورت گرفت که آژانس رتبه‌بندی اعتباری مودیز، رتبه اعتباری آن را ۲ سطح، از A۲ به Baa۱، با چشم‌انداز منفی کاهش داد. این تصمیم قبل از عملیات موشکی مهیب ایران به رژیم صهیونیستی صادر شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071511886
  • خبرنگار : 71610