محیط زیست تهران در پی تدوین فهرست صنایع آلاینده

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران از آمادگی همه بخش‌ها برای رویارویی با آلودگی هوا در فصل سرما خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه شورای اداری تدوین فهرست صنایع آلاینده با رعایت دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مربوطه باید در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا نشست شورای اداری حفاظت محیط زیست استان تهران در آستانه فصل سرما و امکان افزایش آلاینده‌های هوا برای برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی لازم در این زمینه و بررسی موضوعات مهم استان در حوزه های مختلف روز گذشته در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد.

علیرضا مزینانی  - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران - با بیان اینکه در این نشست موضوع نظارت بر عملکرد واحدهای آلاینده از طریق برقراری گشت و پایش محیط زیستی مطابق با برنامه‌های مدون مورد تاکید قرار گرفت، گفت:  مقرر شد کلیه ادارات شهرستانی تدوین فهرست صنایع آلاینده را با رعایت دستورالعمل و آیین‌نامه‌های مربوطه در دستور کار قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مطرح شده در این نشست دستورالعمل کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات بود، افزود: مقرر شد در صورت مشاهده بیماری‌های حیات وحش ادارات محیط زیست گزارش مربوطه را در اسرع وقت به مبادی ذیربط ارائه کنند و اقدامات و تمهیدات لازم را در این خصوص به انجام برسانند.

مزینانی با تاکید بر اینکه آخرین وضعیت اراضی مربوط به مراکز دفن پسماندهای عادی استان نیز در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: پیگیری مختصات جغرافیایی اراضی قابل واگذاری برای مراکز دفن پسماندهای گندک، اختر آباد، آراد کوه، آبعلی، فیروزکوه و رود شور نیز توسط ادارات شهرستانی از منابع طبیعی شهرستان به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: کلیه ادارات محیط زیست شهرستانی مکلف شدند در خصوص کشتارگاه‌ها و عرضه کنندگان فرآورده‌های دامی و طیور، میزان و نحوه مدیریت پسماند این واحدها را پیگیری و در سامانه جامع محیط زیست ثبت کنند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، مزینانی در پایان به سایر مصوبات این نشست اشاره و اظهارکرد: موضوع انجام اقدامات لازم در خصوص ستاد امر به معروف و نهی از منکر محیط زیست استان تهران و استفاده از این ظرفیت در بخش‌های مختلف حوزه محیط زیست همچنین صرفه‌جویی در بحث هزینه ها به ویژه هزینه های خودرویی از دیگر مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403071511875
  • خبرنگار :