برنامه‌ریزی برای تبدیل شهر جدید امیرکبیر به شهر انرژی‌های پاک

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه روح الله مرکزی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی در راستای تبدیل شهر جدید امیرکبیر به شهر انرژی های پاک صورت گرفته است، گفت: تاکنون ۱۲۰ متقاضی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در این شهر اعلام آمادگی کرده اند.

سرهنگ پاسدار سعید فرامرزی در جلسه هماهنگی احداث نیروگاه های خورشیدی با شرکت توزیع نیروی برق استان، افزود: بیش از ۳۰۰ روز در سال در کل کشور از نعمت روزهای آفتابی بهره مند هستیم و افراد کم برخوردار می‌توانند با تسهیلات ارائه شده از سوی وزارت نیرو، درآمد مناسبی برای خود به دست آورند که این یک فرصت برای آنهاست.

وی با بیان اینکه هدف بسیج سازندگی خدمت رسانی به مناطق محروم و توانمندسازی اقشار محروم جامعه است، افزود: بهره گیری از پتانسیل های موجود و استفاده از تسهیلات پیش بینی شده، علاوه بر تولید انرژی های پاک، باعث حفظ و صیانت از محیط زیست خواهد شد .

فرامرزی با بیان اینکه برنامه ریزی هایی در راستای تبدیل شهر جدید امیرکبیر به شهر انرژی های پاک صورت گرفته است، افزود: تاکنون ۱۲۰ متقاضی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در این شهر اعلام آمادگی کرده اند.

محمود محمودی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این جلسه افزود: با هدف تقویت اقتصادی اقشار مختلف جامعه بویژه دهک درآمدی یک تا پنج و همچنین رفع ناترازی انرژی بویژه در بخش های صنعت و کشاورزی، افراد می توانند با اعطای تسهیلات از محل تبصره دو قانون بودجه ۱۴۰۳ نسبت به احداث نیروگاه خورشیدی اقدام کنند. این فرصت برای همه اقشار بویژه اقشار کم درآمد و فعالین اقتصادی، زودبازده و سودآور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از توزیع برق استان، وی گفت: مشترکین می‌توانند با احداث نیروگاه با قدرت حداقل پنج کیلو وات ماهانه حدود ۳۰ میلیون ریال درآمد داشته باشند که این عدد سالیانه براساس نرخ تورم افزایش می‌یابد و وزارت نیرو برق تولیدی را به مدت ۲۰ سال، تضمینی خرید می‌کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071511855
  • خبرنگار :