جریان‌سازی پژوهش تقاضامحور با برگزاری جشنواره امیرکبیر

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز گفت: جشنواره ملی امیر کبیر توانست برای اولین بار در کشور گفتمان پژوهش تقاضا محور را جریان سازی کند.

به گزارش ایسنا، احمدرضا فیروزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد دانشگاهی البرز با اشاره به اینکه مسئولیت‌ها همچون باری هستند که بر دوش ما گذاشته می‌شوند و باید تلاش کنیم این بار را به درستی به سر منزل مقصود برسانیم، اظهار کرد: همه ما در پیشگاه خدا و مردم مسئول هستیم و باید امانتی که به ما سپرده شده را به بهترین شکل حفاظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی طی چند دهه فعالیت خود سعی کرده متناسب با نیاز روز پیش برود و باری از مشکلات کشور بردارد، توضیح داد: در جهان شاهد تجربه دانشگاه‌های نسل چهار هستیم و جهاد دانشگاهی به دنبال به روزرسانی ساختاری است تا بتواند در حیطه‌های مختلف اثرگذار باشد.

فیروزی اضافه کرد: طی پنج سالی که ریاست جهاد دانشگاهی البرز را به عهده داشتم سعی شد با کمک همکارانی که تعامل و ایثارگری را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند، اقدامات اثرگذاری صورت بگیرد هر چند طی این مدت شاهد شرایط خاصی در کشور بودیم که شیوع کرونا یکی از آنها بود که فضای درآمدی مجموعه را تحت شعاع قرار داد.

وی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای خودگردان است و علی رغم محدودیت‌های موجود خوشبختانه این چند سال پرداخت حقوق پرسنل حتی یک روز هم به تعویق نیفتاد.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی البرز گفت: خوشبختانه با نگاه جهادی همکاران حدود ۳۰ طرح پژوهشی اثرگذار در استان اجرایی شد که بخشی از آنها مثل طرح نارساخوانی ملی است.

وی اظهار کرد: طی این سال‌ها با انعقاد تفاهم نامه‌ای با استانداری نسبت به راه اندازی دفاتر تسهیل گری  در محلات هدف اقدام شد و خوشبختانه خروجی خوبی هم داشتند.

راه اندازی مرکز تخصصی خدمات روانشناسی و  مرکز خون بند ناف از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی البرز بود که فیروزی به آنها اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طی این سال‌ها در حوزه فرهنگی و تجاری سازی هم طرح‌های خوبی اجرایی شده که از میان آنها می‌توان به برگزاری جشنواره ملی امیر کبیر اشاره کرد که توانست برای اولین بار در کشور گفتمان پژوهش تقاضا محور را جریان سازی کند.

رئیس سابق جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی از این قبیل کارها کم ندارد و به عنوان نمونه دیگر می‌توان به طرح مشاغل خانگی اشاره کرد که برای اولین بار در سال ۸۳ در کرج تدوین و به مرور به تصویب رسید و امروز در گوشه و کنار کشور در حال اجرا است.

فیروزی گفت: راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی برای اولین بار در کشور از دیگر افتخارات جهاد دانشگاهی البرز است که خوشبختانه به عنوان مرکزی نمونه معرفی و به الگوی بسیاری از استان‌ها تبدیل شد.

وی گفت: راه اندازی این مرکز کاری فراتکلیفی بود و جهاد دانشگاهی حتی یک ریال بابت این کار اعتباری دریافت نکرده  و صرفاً به دنبال شکل گیری گفتمانی مشترک در حوزه مشاغل خانگی بوده است.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403071511854
  • خبرنگار : 50024