عضویت بیش از ۱۶ هزار کردستانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۵۰ کودک و نوجوان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان در استان کردستان هستند.

حمیدرضا گوهری امروز (۱۵مهر) در نشستی با خبرنگاران استان بە مناسبت هفتە ملی کودک اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰۷ هزار جلد کتاب در کانون پرورش فکری کودکان ثبت شدە کە از این تعداد ۷۵ هزار جلد آن امانت دادە شدە است.

وی عنوان کرد: ۲۱ مرکز ثابت و ۴ مرکز سیار کودک و نوجوان در استان کردستان وجود دارد کە این مراکز سیار بە بیش از ۲۴ روستای استان خدمات فرهنگی ارائە می‌کنند.

گوهری اضافە کرد: همچنین مرکز شمارە ۳ و ۴ شهر سنندج بە ارائە خدمات بە کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژە و سندرم داون اختصاص دارد و همە مدارس استثنایی استان می‌توانند از این خدمات بە صورت رایگان بهرەبگیرند.

وی از افتتاح اولین فروشگاه عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره ۴ سنندج واقع در سه راه ادب خبر داد و گفت: در این فروشگاە سعی شدە است کە از برند نوشت افزارهای ایرانی بیشتر استفادە شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در ادامە از افتتاح کارگاە سفال و شیشە برای اولین بار در شهر سنندج خبر داد و عنوان کرد: در هفتە آیندە نیز از اولین کتاب رمان دو زبانە مختص نوجوانان تحت عنوان «مرا با لهجە بخوان» بە نویسندگی جبار شافعی‌زادە رونمایی خواهد شد.

حمیدرضا گوهری بیان کرد: از چهاردهم تا بیستم مهرماە به نام هفته ملی کودک در تقویم کشور نامگذاری شده و شعار امسال هفتە ملی کودک نیز تحت عنوان «برای کودکان برای آیندە» در نظر گرفتە شدە است.

گوهری خاطرنشان کرد: کودکی دورەای است کە همیشە با شادی و نشاط همراە است، لذا وظیفە ما این است کە خاطرات خوبی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

وی اضافە کرد: امیدواریم برای سال تحصیلی جدید یک فضای خوب و پرنشاطی را برای کودکان و نوجوانان شهر و روستا فراهم کنیم تا خانوادەها هم از حقوق کودکان خود آگاە شوند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403071511834
  • خبرنگار : 50294