رئیس مجمع نمایندگان البرز:

کارکنان بهداشت و درمان مطالبات به‌حقی دارند

نماینده کرج، فردیس و اشتهارد گفت: مطالبات مجموعه بهداشت و درمان از جمله پرداخت به‌موقع حقوق، جلوگیری از اضافه‌کاری اجباری، پرداخت رفاهیات و مسائل معیشتی و افزایش و ارتقای زیرساخت‌ها به حق بوده و نیاز است برای رفع این چالش‌ها علاوه بر رایزنی با مدیران ملی به تسهیل شرایط بپردازیم.

به گزارش ایسنا، علی شیرین‌زاد روز یکشنبه ۱۵ مهرماه در نشستی که با هدف بررسی چالش‌های حوزه بهداشت و درمان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، نماینده پرستاران و نماینده فوریت‌های پزشکی در خانه ملت در کرج برگزار شد؛ با تأکید بر اینکه هیچ توجیه و کم‌کاری در حوزه بهداشت و درمان قابل‌قبول نیست، گفت: با توجه‌به چالش‌های اخیر در حوزه بهداشت و درمان مقرر شد ضمن تشکیل کارگروه اختصاصی بررسی نیازهای این حوزه در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان البرز اضافه کرد: ضروری است مجموعه بهداشت و درمان در راستای رفع چالش‌های موجود به تفاهم و درک عمیق مطالب برسند.

شیرین‌زاد در ادامه یادآور شد: ضروری است برای رفع بحران‌های موجود اقدام کرده و مسیر را برای تسهیل امور جامعه هدف بهداشت و درمان به‌ویژه عوامل فوریت‌های پزشکی و پرستاران فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه معطوف به مطالبات حوزه بهداشت و درمان بود، افزود: مطالبات این قشر از جمله پرداخت به‌موقع حقوق، جلوگیری از اضافه‌کاری اجباری، پرداخت رفاهیات و مسائل معیشتی، افزایش و ارتقای زیرساخت‌ها مطرح شد که به حق بوده و نیاز است برای رفع این چالش‌ها علاوه بر رایزنی با مدیران ملی به تسهیل شرایط بپردازیم.

دبیر اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاح قرارداد کارکنان پرستاری و فوریت‌های پزشکی در دست بررسی قرار خواهد گرفت و در چهارچوب قواعد و قوانین انجام خواهد شد.

وی در پایان از جامعه کادر بهداشت و درمان درخواست کرد تا مطالبات خود را در کارگروه تخصصی پرستاران و نیروهای فوریت‌های پزشکی در دفترخانه ملت نگارش کرده تا بتوان به‌صورت کامل و جامع در بهارستان مورد پیگیری قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، خرید و احیای آمبولانس، نظارت بر عملکرد مدیران میانی، در نظرگرفتن بخش‌های تشویقی برای کارکنان خدمات‌رسان، استخدام نیروهای شرکتی پرستار، حضور عوامل انتظامی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، ثبت نامه‌ها و درخواست‌های کارکنان در دبیرخانه دانشگاه علوم پزشکی از جمله مواردی است که طی این نشست مقرر شد به انجام برسد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403071511829
  • خبرنگار : 50022

برچسب‌ها