حضور سرآشپزان ایران با ۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش زنجان

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: در جشنواره آش در زنجان آشپزان با ۶۰ نوع آش حضور خواهند داشت و با توجه به اقبال این برنامه ۳ شرکت‌کننده خارجی از کشورهای لبنان، افغانستان و پاکستان مهمان جشنواره هستند.

داریوش نادری امروز (یکشنبه ۱۵ مهر ماه) در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی، اظهار کرد: شرکت‌کنندگان از استان‌های کردستان، لرستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهکلویه و بویراحمد، ایلام، آذربایجان غربی، مازندارن، فارس و زنجان در جشنواره حضور دارند.

وی در بیان علت تاخیر در برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی، بیان کرد: مصادف شدن ایام تابستان با ماه‌های محرم و صفر و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)، از دلایل اصلی این تاخیر است؛ همچنین بعد از ایام محرم و صفر دو رویداد انگور درسجین و کباب سجاس برگزار شد و در این راستا به‌دنبال فرصتی مناسب بودیم.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به برگزاری پیش‌رویداد در ۵ و ۶ مرداد ماه، عنوان کرد: از بین ۱۳۰ شرکت‌کننده ۱۰ نفر برای غرفه‌های زنجان انتخاب شدند.

نادری در مورد برنامه‌های حاشیه جشنواره نیز بیان کرد: در طول جشنواره دوره‌ آموزش عکاسی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در طول برگزاری جشنواره روستای گردشگری درسجین به طور ویژه معرفی شده و تلاش خواهد شد به عنوان روستای جهانی ثبت شود.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه در بخش صنایع دستی ۳۱ استان با ۲۰۰ هنرمند ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه، آثار فرهنگی شهرها و روستاهای ملی از جمله صنایع دستی خود را به نمایش می‌گذارند که شامل سفال لاله جین، خاتم کاری شیراز، فیروزه کوبی اصفهان و... است.  ‌

در ادامه معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شهرداری در تلاش است که زنجان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کند؛ زیرا این شهر در سال‌های گذشته بیشتر معبر گردشگران بوده تا مقصد.

سیداسماعیل موسوی در مورد نگاه شهرداری زنجان به بحث گردشگری، بیان کرد: بخشی از هدف جشنواره ملی آش ایرانی،  تبدیل معبر به مقصد است.

وی به وظایف شهرداری در طول برگزاری جشنواره اشاره کرد و گفت: این وظایف شامل حمل و نقل، فضاسازی، آماده‌سازی مسیر مورد استفاده است‌.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه حضور گردشگران در اقتصاد شهر تاثیرگذار است، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا این جذب گردشگر را به خرید صنایع‌ دستی توسط گردشگران متصل کنیم.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071511812
  • خبرنگار : 50295