مدیر میراث‌فرهنگی کبودراهنگ:

شنا و آب‌تنی در غار علیصدر ممنوع است

مدیر میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: هرگونه شنا و آب‌تنی در داخل غارعلیصدر ممنوع بوده و در صورت مشاهده چنین مواردی با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

مهدی غلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آب‌تنی و شنا در داخل غار علیصدر توسط یکی از بازدیدکنندگان، اظهار کرد: علاوه بر ممنوعیت شنا، حمل مواد غذایی، استعمال دخانیات، دست زدن به دیواره غار و هرگونه اقدامی که توسط گردشگران و بازدیدکنندگان به دیواره‌های داخل غار آسیب وارد کند، ممنوعیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود ۶۰۰۰ گردشگر و مسافر از جاذبه غار علیصدر به عنوان بزرگترین غار آبی جهان بازدید داشته‌اند.

غلامی تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری غار علیصدر، باغ وحش و تالاب شیرین‌سو به ترتیب بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در بین جاذبه‌های شهرستان کبودرآهنگ داشته است.

وی تعداد گردشگران و مسافران بازدیدکننده از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کبودراهنگ را در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۸۰۰ هزار نفر برشمرد و بیان کرد: ۱۵ درصد از گردشگران و بازدیدکنندگان از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان در کبودرآهنگ اسکان پیدا می‌کنند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071511799
  • خبرنگار : 50037