مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

فعالیت واسطه‌ها در بازار مهمترین دغدغه پیازکاران خراسان شمالی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر فعالیت واسطه‌ها در بازار، مهمترین دغدغه پیازکاران در این استان است.

وحید صباغ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در این استان چندین رقم پیاز کشت می‌شود که پیاز زرد یکی از این ارقام است و در واقع پیاز زرد با اقلیم این استان سازگارتر و تولید آن بهتر است.

وی با اشاره به اینکه پیاز قرمز یکی دیگر از ارقامی است که در این استان کشت می‌شود، افزود: این پیاز بیشتر جنبه صادراتی دارد، البته هدف استان در کشت سبزی و صیفی تامین نیاز استان و استان‌های همجوار است بنابراین سطح زیرکشت این رقم از پیاز در استان چندان نیست.

صباغ ادامه داد: یکی از مشکلات کشاورزان در حوزه فروش محصولات حضور واسطه‌ها است که سبب می‌شود تا کشاورز نتواند محصول خود را با قیمت واقعی به فروش برساند.

وی در ادامه از تولید ۶۱ تن پیاز بذری در این استان خبر داد و بیان کرد: در این سال زراعی ۵۵ هکتار پیاز بذری کشت شده است که زمان کشت آن از اواسط آبان ماه آغاز و در اوایل مرداد ماه برداشت می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت پیاز در این استان ۱۵۰۰ هکتار است که از این میزان ۱۵ تن پیاز بذری برای کشت پیاز نیاز است و بقیه پیازهای بذری تولیدشده به خارج استان ارسال می‌شود.

محمدزاده افزود: براثر وقوع خشکسالی و کاهش بارندگی‌های شدید، سطح زیرکشت محصول پیاز در این استان کاهش یافت. کشاورزان می‌توانند در قبال آن، کشت خود را به محصولاتی مانند دانه‌های روغنی و علوفه که از ارزش اقتصادی بالایی برخوردارند، اختصاص دهند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071511798
  • خبرنگار : 50046