ایسنا گزارش می‌دهد

علت آتش‌سوزی شهرک صنعتی کرمان دردست بررسی/ دادستان: برخورد قاطع با مقصران

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمان گفت: علت آتش‌سوزی واحد تولیدی در شهرک صنعتی خضرا از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی  است.

حسین میجانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شماره دو کرمان اظهار کرد:  در دقایق اولیه حادثه دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهر صنعتی کرمان به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: خودروی آتش‌نشانی مس شهید باهنر، کارخانه سیمان، صنایع لاستیک بارز، شهرک صنعتی شماره یک و خودروهای آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی کرمان نیز در محل حادثه حضور یافتند.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان، نیروهای امدادی و نظامی و پزشکی در محل حادثه حضور یافته و مصدومان را به مراکز درمانی منتقل کردند.

طبق اعلام وی، علت حادثه از سوی سازمان آتش‌نشانی در دست بررسی  است.

به گزارش ایسنا، دادستان کرمان نیز اظهار کرد: دستورهای قانونی لازم پس از بروز حادثه تلخ و دلخراش فوت کارگر شاغل در شهرک صنعتی خضراء کرمان صادر شده و قاضی جوادی به عنوان بازپرس ویژه بررسی ابعاد موضوع تعیین و شروع به رسیدگی و صدور دستورات مقتضی نموده‌ است.

مهدی بخشی بیان کرد: به دنبال آتش سوزی صبح امروز کارخانه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی شهرک خضرای کرمان، به مسئولان استان تکلیف شد علاوه بر بازدید میدانی و بررسی علل وقوع حادثه، برای حفظ جان اشخاص و جلوگیری از وقوع انفجارهای بیشتر که باعث آسیب به واحدهای تولیدی دیگر و وقوع حوادث احتمالی بعدی شود، ورود کنند.

وی حمایت قانونی از واحدهای تولیدی در راستای تحقق شعار سال و جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر معظم انقلاب و رئیس قوه قضاییه  را در دستور کار دستگاه قضایی استان اعلام کرد و گفت: با بررسی کامل ابعاد این حادثه، علل وقوع آن، میزان دقیق خسارت و قصورات احتمالی آن پیگیری خواهد شد.

مدعی العموم در استان کرمان با تأکید بر لزوم حفظ ایمنی و امنیت محیط کار و کارگران بیان کرد: چنانچه در وقوع این حادثه کوتاهی اتفاق افتاده باشد، برخورد قانونی و بدون چشم‌پوشی دستگاه قضایی اعمال خواهد شد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده کارگر جانباخته در این حادثه گفت: مقامات مسئول بلافاصله در محل وقوع حادثه حاضر و ضمن بررسی ابعاد وقوع این حادثه مقرر شد چنانچه بخش‌های دیگری از آن واحد صنعتی از ایمنی لازم برخوردار نیست، شناسایی و ایمن سازی و در صورت عدم امکان ایمن سازی، از ادامه فعالیت آن ممانعت قانونی به عمل آید.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071511784
  • خبرنگار : 50189