استاندار سمنان عنوان کرد:

پایان آبرسانی سیار در ۲۴ روستا از ۵۴ روستای دارای تنش آبی استان سمنان

استاندار سمنان گفت: ۲۴ روستا از ۵۴ روستایی که طی چند سال اخیر با تانکر آبرسانی می‌شدند، از منابع آبی پایدار برخوردار شدند.

سید محمد رضا هاشمی، امروز ۱۵ مهر در نشست با منتخب روسای شورای اسلامی بخش و عشایر استان در محل سالن جلسات غدیر استانداری ، ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی روستا و عشایر به روستائیان و عشایر غیور و توانمند استان، اظهار کرد: تلاش می‌شود که مشکلات روستاهای باقیمانده نیز در آینده مرتفع شود.

وی تصریح کرد: با تلاش دستگاه های مسوول در این بخش، از ۵۴ روستایی که در سطح استان با تانکر آبرسانی می‌شدند، ۲۴ روستا به آب شُرب پایدار دست یافتند و در تلاش هستیم برای مابقی روستاها نیز این اقدام به ثمر بنشیند.

هاشمی از خوش‌نشینی به عنوان یکی از مشکلات در حوزه روستایی نام برد و خاطرنشان کرد: ما باید به گونه ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم تا روستاهای ما از خوش‌نشینی دور شده و به پایگاه‌های تولید پول و ثروت و زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی و تولید انواع محصولات مختلف تبدیل شود.

وی با اشاره به طرح برخی مطالبات از سوی شوراهای روستایی وعده داد: رسیدگی به مشکلات و دغدغه‌های روستائیان و عشایر در اولویت است.

استاندار سمنان گفت: موارد، مسائل، مشکلات و دغدغه های بیان شده توسط روسای شورای اسلامی بخش روستاها و عشایر حاضر در جلسه را به صورت ویژه بررسی و پیگیری خواهیم کرد.

این مقام ارشد استانی با بیان اینکه در حد توان به منظور تامین رفاه و آرامش روستاییان و عشایر تلاش می‌کنیم عنوان کرد: افراد روستایی و عشایر، انسان های صادق، وفادار و یار و همراه نظام و انقلاب اسلامی، متدین، تلاشگر و زحمتکش و از قشر تولیدکننده کشور هستند.
هاشمی خاطرنشان کرد: تلاش و اقدام برای رفع مسائل و مشکلات پیش روی عشایر و روستائیان، امری حائز اهمیت است و باید در دستور کار مدیران استان باشد.
استاندار سمنان حاشیه نشینی در شهرها را از پیامدهای مهاجرت روستاییان برشمرد و گفت: توجه به روستاها و همچنین فراهم کردن زمینه اشتغال، باعث جلوگیری از مهاجرت، خالی از سکنه شدن روستاها و تقویت اقتصاد روستاها خواهد شد.
وی اضافه کرد: روستاییان و عشایر را به عنوان جامعه تولیدگر که بار مسئولیت تولید کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی را بر دوش خود دارند، می‌شناسیم.  

استاندار سمنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و تغییر نگرش در توجه به احاد جامعه  اسلامی به ویژه قشر مستضعف و محروم و علی الخصوص روستائیان عزیز و عشایر غیور موجبات رشد و توسعه روستاها و جوامع عشایری را با مشارکت تمامی روستاییان و عشایر در مناطق روستایی و عشایری کشور فراهم آورد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071511776
  • خبرنگار :