شهردار شیراز:

۱۵ کتابخانه عمومی به شیراز افزوده می‌شوند

شهردار شیراز با تأکید بر لزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی در راستای افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها از افزوده شدن ۱۵ کتابخانه عمومی به این کلان‌شهر خبر داد.

محمدحسن اسدی امروز، ۱۵ مهرماه در بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرداری در شهرک‌های گلستان و فرزانگان که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر، معاونین و دیگر مدیران شهرداری شیراز همراه بود، برلزوم حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی در حوزه‌های کتاب و کتابخوانی تأکید و اظهار کرد: در راستای افزایش سرانه فیزیکی کتابخانه‌ها، بستر و شرایط خوبی در نقاطی از شهر شیراز فراهم‌ شده است.

وی با بیان اینکه باید به موضوع کتاب و کتابخوانی توجه بیش ‌از پیش داشت، تصریح کرد: طی یک برنامه مشترک میان شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، بخشی از فضای فرهنگسراهای حکمت، استاد بهمن بیگی و شهروند در شهرک گلستان، بلوار طلایی و بلوار اتحاد به کتاب و کتابخوانی اختصاص داده ‌شده است.

 شهردار شیراز افزود: با این کار بستر و زمینه خوبی فراهم‌ شده است تا اهالی محل و تمامی علاقه‌مندان و شهروندان از این مکان‌ها و مراکزی که به کتابخانه اختصاص داده‌ شده‌اند، استفاده کنند.

اسدی گفت: برنامه‌ریزی لازم برای افزودن ۱۵ کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های شیراز انجام‌ شده و با افزودن این کتابخانه‌ها، زیربنای کتابخانه‌های عمومی شیراز ۴۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه در دنیای امروز کتاب‌خوانی با شیوه‌های مختلف اطلاع‌رسانی و تبلیغات نظیر فضای مجازی، تلویزیون و ... گسترش پیداکرده است، گفت: معتقدم هیچ‌کدام از این روش‌ها جای خواندن کتاب را نمی‌گیرد و باید کاری کرد که کتاب و کتابخانه‌ها از یاد نرود و به‌عنوان ابزار اصلی آگاهی بخشی در خانواده‌ها همواره مورد توجه باشد که لازمه این کار، اجرای طرح‌های ترویجی است.

اسدی، شیراز را یک شهر فرهنگی، ادبی و با قدمت تاریخی ارزشمند قلمداد کرد و ادامه داد: مردم شیراز در تمامی زمینه‌های فرهنگی، عمرانی و خدمات شهری لایق بهترین‌ها هستند و در زمینهٔ کتاب و کتابخوانی نیز دولت، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها توجه ویژه‌ای در ایجاد بستر و زیرساخت‌های لازم برای اشاعه و گسترش این موضوع دارند.

وی اختصاص مکان‌هایی تحت عنوان کتابخانه در شهر شیراز را تلاشی در جهت گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی برشمرد و اظهار کرد: بازدید امروز خود و اعضای شورای اسلامی شهر از این کتابخانه‌ها نشان از اهمیت و توجه به کتاب و کتاب‌خوانی دارد.

 شهردار شیراز با بیان اینکه ایجاد کتابخانه‌ها و مکان‌های این‌چنینی در جلوگیری از بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی نیز می‌تواند مؤثر باشد، تصریح کرد: مدیریت شهری شیراز نهایت همکاری خود را در جهت ارتقای فرهنگ کتابخوانی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و ترغیب و تشویق مردم به این مهم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071511761
  • خبرنگار : 50649