نمونه‌هایی از شجاعت و اقتدار رهبرانقلاب

از جمعه خونین ۱۳۶۳ تا جمعه نصر ۱۴۰۳

نفس حضور رهبرانقلاب در این نماز، به نوعی مبارزه طلبی و رجز خوانی بود؛ تزریق روحیه شجاعت و مبارزه طلبی در میان مردم و جهه مقاومت و بالابردن اعتماد بنفس آنان بود. در کنار اینها، نکته جالب این است که رهبر انقلاب در خطبه های این نماز جمعه تاریخی، رژیم صهیونیستی را تهدید کردند و از واژه های «رژیم خون‌آشام»، «رژیم گرگ ‌صفت» و «سگ هار آمریکا در منطقه» استفاده کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از جهان نیوز: نماز جمعه تاریخی رهبر انقلاب، یک بار دیگر شجاعت و اقتدار ایشان را نشان داد. اتفاقی که دوست و دشمن از آن شگفت زده شده‌اند. این اولین بار نیست که ما شاهد شجاعت و اقتدار ایشان در این نوع حوادث هستیم.

یک: اسفندماه سال ۱۳۶۳، در زمانی که کشور درگیر جنگ بود و از طرفی شاهد وقوع ترور و انفجار در داخل کشور بودیم، رهبر معظم انقلاب که آن زمان در قامت ریاست جمهوری اسلامی ایران بودند، در نماز جمعه حضور پیدا می کنند. در زمانی که ایشان در حال ایراد خطبه نماز جمعه بودند، حمله تروریستی و انفجار صورت می گیرد و عده ای از نمازگزاران هم، شهید و زخمی می شوند. با این حال، ایشان با شجاعت مثال زدنی، خطبه های نماز جمعه را ادامه دادند.

مرحوم «محمود مرتضائی فر» مجری معروف نمازجمعه تهران، شرایط آن زمان را اینگونه روایت می کند: «آخرین جمعه‌ی سال ۶۳ بود. روز پنج‌شنبه صدام اعلام کرده بود که فردا نمازجمعه‌ی تهران را منفجر می‌کنیم و این بین مردم پیچیده بود. برخلاف معمول که جمعه‌ی آخر سال به علت گرفتاری‌های روزهای پایانی سال، کمی خلوت ‌تر است، جمعیت موج می‌زد. مردم عاشق و انقلابی تهرانی بدون توجه به تهدیدات صدام، کودکان خردسال خود را نیز به همراه آورده بودند».
 
دو: پس از عملیات موشکی و حمله ایران به پایگاه آمریکایی عین الأسد که در پاسخ به ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت، با وجود اینکه پیش از آن، ترامپ، تهدید علنی علیه ایران انجام داده بود و برخی احتمال بمباران حسینیه امام خمینی ره را هم می دادند، اما رهبر معظم انقلاب، در اقدامی خیره کننده و شجاعانه، پس از حمله سپاه، در حسینیه امام خمینی ره مطابق گذشته حضور پیدا کردند و نکته جالب توجه این بود که سخنرانی آن روز ایشان در دیدار با مردم قم، به صورت زنده پخش شد.

سه: تنها چند ساعت بعد از عملیات موشکی وعده صادق ۲ علیه رژیم صهیونیستی، با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب، به صورت مستقیم تهدید به ترور شدند، با جمعی از نخبگان، استعدادهای برتر علمی و رتبه‌های برتر کنکور در حسینیه امام خمینی ره دیدار داشتند.

چهار: در اولین جمعه بعد از عملیات وعده صادق ۲ در شرایطی که احتمال حماقت رژیم صهیونیستی وجود داشت و عده ای گمان می کردند که رهبر انقلاب به جای امن و خاصی رفته است، ایشان در نمازجمعه تاریخی تحت عنوان «جمعه نصر» حضور پیدا کردند. زمان و مکان دقیق حضور خود را از قبل اعلام کردند؛ در فضای باز، نماز خواندند؛ با توجه به حضور در مراسم مربوط به شهادت سید حسن نصرالله، زمان حضور ایشان هم قبل از شروع نماز جمعه بود.
 
نفس حضور رهبر انقلاب به تنهایی نشان داد که ایشان در خط مقدم شهادت طلبی است و اگر از اقتدار و صلابت در برابر دشمن سخن می گویند، خودشان مرد عمل به آن هستند؛ آن هم در شرایطی که هر ثانیه، احتمال شهادت ایشان وجود داشت.

نفس حضور ایشان، تحقیر سران رژیم صهیونیستی بود که زبان تهدیدشان دراز است. این روزها آنها  از ترس حمله جبهه مقاومت، به اصلاح خود را در سوراخ موش پنهان کرده اند و جرات ندارند در فضای عمومی حاضر شوند؛ زن و کودک می کشند و بعد خود را پنهان می کنند!
 
نفس حضور رهبرانقلاب در این نماز، به نوعی مبارزه طلبی و رجز خوانی بود؛ تزریق روحیه شجاعت و مبارزه طلبی در میان مردم و جبهه مقاومت و بالابردن اعتماد بنفس آنان بود. در کنار اینها، نکته جالب این است که رهبر انقلاب در خطبه های این نماز جمعه تاریخی، رژیم صهیونیستی را تهدید کردند و از واژه‌های «رژیم خون‌آشام»، «رژیم گرگ ‌صفت» و «سگ هار آمریکا در منطقه» استفاده کردند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403071511759
  • خبرنگار :