مرحله دوم «شور عاطفه‌ها» در خوزستان آغاز شد

زنگ «شور عاطفه‌ها» با هدف کمک به دانش‌آموزان نیازمند، همزمان با سراسر کشور در مدارس استان خوزستان نواخته شد.

جمال شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در زنگ «شور عاطفه‌ها» که امروز ۱۵ مهرماه در دبیرستان دخترانه شاهد فردوس نواخته شد، اظهار کرد: مرحله نخست شور عاطفه‌ها با شعار «آینده‌ساز باشیم» در استان خوزستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد و امروز نیز مرحله دوم زنگ شور عاطفه‌ها به صورت نمادین در مدرسه شاهد فردوس اهواز برگزار ‌شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: این جشن ملی هر ساله همزمان با سراسر کشور با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه‌های بسیج، صدا و سیما، سازمان دانش‌آموزی، مراکز نیکوکاری و همچنین مشارکت و همدلی آحاد مختلف مردم نیکوکار در استان خوزستان برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۰ هزار دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد استان خوزستان قرار دارند، گفت: سال گذشته ۴۵۰ میلیارد ریال کمک مردمی در جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شد.

شیبه عنوان کرد: به منظور تامین و تهیه بسته‌های فرهنگی و آموزشی، کمک هزینه تحصیلی، نوشت‌افزار، کیف، کفش و لباس برای این دانش‌آموزان، از همه نیکوکاران حقیقی و حقوقی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی دعوت می‌شود در این پویش ملی مشارکت و کمیته امداد را برای ارائه خدمت باکیفیت به دانش‌آموزان نیازمند یاری کنند.

وی گفت: نیکوکاران می‌توانند برای مشارکت در شور نیکوکاری، کمک‌های غیرنقدی خود را به ادارات کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های شور عاطفه‌ها در سراسر استان خوزستان تحویل دهند و همچنین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق کد دستوری #۰۶۱*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۰۵۷۵ به نام کمیته امداد پرداخت کنند.

شیبه بیان کرد: در نظر داریم با مشارکت آموزش و پرورش در استان خوزستان طرح سفیران نیکوکاری را در مدارس اجرا کنیم. در این طرح به عنوان سفیر نیکوکاری دیگران را جهت کمک به نیازمندان به ویژه در مناسب‌های ملی مانند جشن عاطفه‌ها تشویق می‌کنند. هدف از برگزاری این پویش ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری به‌ویژه در بین دانش آموزان، تامین بخشی از نیازهای تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند است و اصحاب رسانه در آگاه کردن مردم و تشویق آن‌ها به مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

عبدالله حبیبی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این آیین گفت: جشن عاطفه‌ها در مورد بذل و بخشش اموال است اما شاهد بخشیدن بالاتر از این بودیم و دیدیم چگونه شهدای ما جان بخشیدند. مصداق بارز جشن عاطفه‌ها بذل و بخشش جان در راه خداوند متعال است و در جامعه امروز از این انسان‌ها کم نداریم.

وی افزود: مدارس شاهد در کنار سایر مدارس الگوی بسیار موفق آموزش و پرورش هستند که باید از آن الگوبرداری کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: امروز انسانیت و تفاوت ما با سایر موجودات را جشن می‌گیریم. جشن عاطفه‌ها یعنی تقسیم شادی‌ها. این جشن در مدرسه برگزار شده است تا دانش‌آموز متوجه شود ۱۲ سال تحصیل تنها کتاب درسی نیست و مدرسه تعالیم بلند دیگری دارد که یکی از آن‌ها جشن عاطفه‌ها است.

حبیبی عنوان کرد: آموزش فرهنگ‌ها و قومیت‌ها نیز باید در این مجموعه و در نظام تعلیم و تربیت و در همه مدارس انجام شود و یکی از وظایف ما آشنا کردن دانش‌آموزان با خلق و خوهای انسانی خود و تربیت و رشد آن‌ها است. بذل، بخشش و ایثار نسبت به همراه خود رشد یابد انسانیت را در خود رشد داده است.

وی بیان کرد: بسیاری از دانش‌آموزان در تامین کوچک‌ترین وسایل آموزشی خود می‌مانند و ممکن است پدرها شرمنده فرزندان‌شان باشند و توان تامین نیازها را نداشته باشند؛ باید بخشیدن را از همین جا یاد بگیریم و قطعا این بخشش به شما برمی‌گردد. دانش‌آموز باید در مدرسه بخشش را تمرین کند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071511757
  • خبرنگار : 50225