استاندار خبر داد:

آغاز ایجاد زیرساخت‌های نهضت مسکن ملی در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: با تمهیدات انجام گرفته، ایجاد زیرساخت‌های نهضت مسکن ملی در اردبیل آغاز شد.

سیدحامد عاملی ۱۵ مهر در مراسم آغاز عملیات تامین زیرساخت‌های نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه احداث شهرک‌های مسکونی در کشور در قالب جهش تولید مسکن آغاز شده است، گفت: وضعیت این نهضت در رابطه با ساختمان در اردبیل با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته بخشی‌ از این مسکن‌ها تا پایان سال تکمیل شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و این مهم نیازمند این است که زیرساخت‌ها تامین و آماده شود.

عاملی با بیان اینکه یکی از این زیرساخت‌ها بحث آبرسانی به این مجموعه است، تصریح کرد: امروز بحث شبکه آبرسانی و فاضلاب آغاز شد و طبق قرارداد منعقد شده، شبکه کل شهرک احداث خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه بحث دیگر برق‌رسانی است که با توجه به آماده بودن زیرساخت‌ها، برق‌رسانی مجموعه از امروز آغاز می‌شود، ادامه داد: در بحث گاز نیز مشکل خاصی در ایجاد شبکه گازرسانی وجود ندارد و مجموعه شرکت گاز با آمادگی کامل آماده اجرای عملیات گازرسانی است.

وی با اشاره به اهمیت مساله آموزش، گفت: به همین منظور برای استفاده افرادی که در قالب جهش تولید مسکن در این مجموعه مستقر خواهند شد و یا افرادی که در زمین‌های شخصی خود اقدام به احداث ملک خواهند کرد، باید مدارسی احداث شود.

عاملی با بیان اینکه ۳۶ هکتار کاربری آموزشی برای این شهرک پیش‌بینی شده است، ادامه داد: امروز عملیات احداث یک مجموعه ۱۲ کلاسه آغاز شد و ظرف ماه آتی عملیات احداث ۲ مدرسه دیگر آغاز خواهد شد. همچنین زمین عملیات احداث ۵ مدرسه دیگر نیز طی ماه‌های آتی تامین و عملیات احداث آنها آغاز خواهد شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی شامل ۱۶ هزار واحد مسکونی است، ادامه داد: فضاهای تجاری و مذهبی نیز برای این مجموعه پیش‌بینی شده است و عملیات اجرایی آنها طی ماه‌های آتی آغاز خواهد شد تا امکانات مناسبی برای اسکان مردم در اختیار آنان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071511740
  • خبرنگار : 30058