معاون وزیر آموزش و پرورش:

استقلال ملت ایران، راز بازدارندگی نیروهای دفاعی کشور است

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، استقلال ملت ایران در صیانت از امنیت خود را راز بازدارندگی نیروهای دفاعی کشور دانست.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی در همایش یک هزار نفری دانش آموزان که ۱۵ مهرماه برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال حامی مردمی است که برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند، اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های دفاع مقدس، ملت ایران با اتکا به اراده و دانش خود و همت جوانان با انگیزه و متعهد، در مسیر استقلال گام برداشت.

وی تاکید کرد: خودکفایی در صنایع دفاعی یکی از مهمترین زمینه‌هایی است که اکنون به بار نشسته و امنیت پایدار به ارمغان آورده و موجب بازدارندگی شده است.

حجت الاسلام پورثانی با بیان اینکه امروزه حتی دشمنان به توان و دانش بالای کشورمان اعتراف می‌کنند، افزود: این جایگاه در شرایطی به دست آمده که قدرت‌های غرب و شرق، آرمان استقلال ملت ایران را تحمل نکرده و برای مانع تراشی در این مسیر، از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند.

رئیس سازمان دانش آموزی، نسل امروز دانش آموزان را پرچمداران حرکت کشورمان در راه پیشرفت و توسعه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت این نسل آینده ساز، بر عهده معلمانی است که با تخصص و تجربه و تعهد خود، دغدغه‌مندانه به هدایت کودکان و نوجوانان مستعد و توانمند این مرز و بوم می پردازند.

حجت الاسلام پورثانی بر لزوم حمایت از جامعه تعلیم و تربیت از سوی دیگر نهادها تاکید کرد و گفت: تلاش برای تغییر در جامعه از تلاش برای ارتقاء جایگاه مدرسه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۷ میلیون دانش آموز در ۱۲۰ هزار مدرسه سراسر کشور تحصیل می کنند، گفت: برنامه ریزی برای فعالیت‌های پرورشی و تربیتی و اجرای آن‌ها برای این جمعیت قابل توجه نیازمند همراهی و حمایت همه دستگاه‌ها و نهادها است.

حجت الاسلام پورثانی با تاکید بر اینکه همه در قبال تربیت نسلی در تراز انقلاب اسلامی مسئولیت داریم، افزود: اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش جز با احساس تکلیف و نقش آفرینی همه اجزای حاکمیت و حمایت از آموزش و پرورش محقق نمی‌شود.

وی تربیت را امری پیچیده و حساس دانست و خاطرنشان کرد: برای نیل به هدف در این زمینه باید با دانش آموز هم کلام شد و با درک ذائقه و سلیقه شرایط این نسل، در پی فهم تفاوت‌ها بود.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071511701
  • خبرنگار : 50444