رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل:

تنها راه اقتدار در مقابل دشمنان پرداختن به حوزه علم و فناوری است

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: تنها راه اقتدار در مقابل دشمنان پرداختن به حوزه علم و فناوری است و رسالت ما در این راستا سنگین بوده و بایستی تعهد خود را احساس کنیم.

حسام رسولی، ۱۵ مهر در مراسم تکریم و معارفه معاون آموزش و کارآفرینی و همچنین مسئول هماهنگی پژوهش و فناوری و مدیر حوزه ریاست جهاد دانشگاهی استان اردبیل، ضمن تسلیت شهادت اسوه مقاومت و مجاهدت حجت الاسلام سید حسن نصرالله، اظهار کرد: در حمله اخیر موشکی سپاه ، صلابت و اقتداری که نظام جمهوری اسلامی از خود نشان داده ، هیچ کشوری از جمله آمریکا و اسرائیل نتوانستند حتی در حد حرف هم اقدامی بکنند، لذا می توان گفت این عظمت و اقتدار در سایه پیشرفت های علمی و فناوری و انسان‌هایی است که با خونشان از این میهن دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهان اسلام عزت یافته دستاوردهای چنین اشخاصی است که نه تنها جهان اسلام بلکه تمام سرزمین هایی که زیر استعمار هستند مدیون خونشان هستند.

رسولی افزود: برگزاری نماز جمعه تهران توسط مقام معظم رهبری مانند تیر خلاصی بر قلب دشمن و فرماندهان تروریستی ضد مقاومت بود و خیل عظیم جنگ روانی باعث شد احساس ترس آن ها از نظام مقدس جمهوری اسلامی دوچندان شود و این امر شاید فراتر از آن موشک ها آتش بر جان اسرائیل زد و موجب تنبیه صهیونیست شد.

وی ادامه داد: خداوند را شاکریم که عزتمندانه زیر سایه پرچم اسلام زندگی می‌کنیم و این خود بزرگترین نعمت الهی است و در این عصر و زمان قطعا مدیون خون شهدا و رهبری صالح و حکیمانه ای هستیم که مقتدرانه در مقابل دشمنان و بیگانگان ایستاده است.

رسولی اذعان کرد: این رسالت بر گردن تمامی انسان ها وجود دارد که اگر در گوشه ای از جهان بر کسی یا بر ملتی ظلم و ناعدالتی را می بینند ، نباید سکوت کنند و رسالتشان اینست که دفاع و مقابله کنند و یکی از بالاترین ارزش های انسانی این است که وقتی نظاره گر اینگونه حق کشی ها و زورگویی ها هستند نباید آن را بپذیرند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: کشورهای اسلامی و مسلمان مانند خاری در چشم دشمنان اسلام شدند و برخلاف کشورهای عربی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، کشور ایران، این رژیم را به رسمیت قبول ندارد.

وی افزود: امید است عمری که در این دنیا زندگی می‌کنیم در راستای آرمان ها و خط خون شهدا حرکت کرده و به آن عمل کنیم و با تغییر و تحول های پیش رو کشور خود را در جهت آبادانی پیش ببریم.

پست و صندلی نشانه برتری و مقام والا نیست

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در بخش دیگر سخنان خود گفت: برای پویایی هر سازمانی چرخش و تحولی لازم است و پست و صندلی نشانه برتری پست یا مقام نیست و نباید عنوان پست ها ما را مشغول خود کنند بلکه باید بیش از پیش برای پیشبرد اهداف با هم هم‌سو و هم جهت بود تا بتوانیم نقش خود را بعنوان فرد موثری در جامعه به خوبی ایفا کنیم.

رسولی بیان کرد: ما باید قدردان استعدادها و توانمندی های همکاران بوده و فرهنگ قدردانی را نسبت به زحمات همکاران به جای بیاوریم و من به نوبه خودم قدردان زحمات و تلاش های همکاران هستم و امید است نسبت به گذشته با تحولات و برنامه های نوآورانه بیشتری پیش ببریم.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با تلاش و سعی همکاران در پست های جدید چند قدم جلوتر از سال‌های گذشته و برنامه ریزی شده تر پیش برویم و اصل این است که خدمت با ارزشی انجام بدهیم چه بسا در هر پس و مقامی که باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: وظیفه جهاد دانشگاهی تبدیل علم به ثروت است و ما باید بدانیم نقشمان در این شعار چیست و چه زیر ساخت هایی برای اجرایی شدن آن چه سخت افزاری و چه نرم افزاری لازم است و رسالت و نقش اصلی خود را در بین مراکز علمی آموزشی و پژوهشی در توسعه دانش بنیان نشان دهیم.

وی افزود: باید ببینیم در کدام حوزه کارآفرینی مراجعه کننده داریم و آن را تقویت کنیم و موارد و مشکلات قبل را بهبود بخشیم تا شعار«تبدیل علم را به ثروت» تحقق بخشیم.

رسولی ادامه داد: در بازار آموزش کارآفرینی فعالین زیادی در سطح استان وجود دارند از جمله موسسات و آموزشگاه‌ها ولی ما باید شاخص های خود نسبت به دیگر مراکز را تقویت کنیم و یک شاخص پایدار در امر کارآفرینی بوجود بیاوریم.

رسولی بیان کرد: تنها راه اقتدار در مقابل دشمنان پرداختن به حوزه علم و فناوری است و رسالت ما در این راستا سنگین بوده و بایستی تعهد خود را احساس کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل اظهار کرد: رشد متوازن در حوزه پژوهش و فناوری برای ما حائز اهمیت است و باید در تولید دانش و علم و تبدیل آن به ثروت تلاش کنیم و در حل کردن چالشها کوشا باشیم.

رسولی ادامه داد: در رویکرد برنامه ریزی دو مقوله منبع محور و فرصت محور داریم که در منبع محور نیروی علمی و فکری داریم و پژوهشگر توانمندی خود را در قالب ایده بیان می کند تا آنرا تبدیل به ارزش کند.

وی افزود: بحث توسعه گردشگری و بحث رسانه خلاق شهری و ترویج نمای اصیل ایرانی ۳ مورد امورات اولویتی است و بحث ترویج نانوفناوری و تولید محصول و سایر ایده ها  مثل بام سبز عملیاتی شود. زمان بندی و تشکیل کارگروه های تخصصی در این مورد حائز اهمیت است ، بحث تیم سازی نیز باید صورت گیرد و ما باید تلاش کنیم که جهاد دانشگاهی مرجعیت پیدا کند.

در ادامه سلیم پناهی، معاون جدید آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی اردبیل نیز گفت: ما در گام اول با برنامه های جدید و با همکاری نیروهای این حوزه امورات را به پیش می بریم و از همه همکاران درخواست کمک به این حوزه را دارم.

همچنین رضا کانونی مسئول جدید هماهنگی پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز اظهار کرد: امیدواریم که برنامه ها را بیش از پیش جلو ببریم و از همه همکاران درخواست همکاری و کمک بیش از پیش در امورات حوزه پژوهشی را دارم.

در ادامه این مراسم که با حضور جهادگران دانشگاهی برگزار شد، سلیم پناهی به عنوان سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی واحد اردبیل معرفی شد و از زحمات بهرنگ کوهی ، معاون آموزش و کار آفرینی سابق واحد تجلیل شد و کوهی با پیشنهاد معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اردبیل و تایید رئیس واحد اردبیل به عنوان مدیر مرکز افکارسنجی(ایسپا) واحد منصوب شد.

همچنین رضا کانونی به عنوان مسئول جدید هماهنگی پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان اردبیل منصوب و از زحمات سیده صغری جوادی در مدت تصدی این منصب تقدیر به عمل آمد.

رحیم علیزاده هم به عنوان مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل منصوب شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403071511662
  • خبرنگار :